Gå til innhold

Gir dere julestrømpe og kalendergaver??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk kun strømpe som barn (24-25 des) pga britisk familie, og vi hadde sjokolade kalender fra Norge. Jeg ar videreført dette til mine barn med sjoko kalender og stor strømpe (de er så små at de får den 24), men etter å ha sett på noen tråder her om julestrømper, så lurer jeg på om noen gir både kalendergaver og strømpegaver, og deretter juletregaver? Er det vanlig i norge? Er ikke det litt mye? Gir dere da mindre i strømpe eller under treet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun får julestrømpe, med litt gotteri, klementiner, julehefter og en liten kalendergave (noen fargestifter) oppi strømpen.

Skrevet

Vi har kun pakkekalender. På julaften får de en bok, så hvis de har tid til overs på julaften (noe vi sjeldent har pga program på formiddagen også), så kan de lese i den.

Skrevet

Julestrømpen koser vi oss med ved frokosttider, og den inneholder små nyttige ting som f.eks tannbørste, sjokolade, lesestoff, et såpestykke eller sånne ting. Alle i huset får julestrømpe, og har vi overnattinggjester, har vi laget en til dem også.

Hva som er i adventskalenderen kan variere fra år til år. Men ja, det er selvfølgelig gave på julaften også.

Julegaver gies under treet. Det har ingenting med kalender og julestrømpe å gjøre.

Skrevet

Mine får pakkekalender, strømpe og gaver på julaften.

Har engelsk bestemor så vokste opp med sjokoladekalender og strømpe på julaften. Men var så "dum" at jeg startet med pakkekalender til mine når de var små så kan ikke slutte nå, men ser det blir mye. Men gir ikke råflotte kalendergaver....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...