Gå til innhold


Dronning

Anbefalte innlegg

Har aldri vært plaget med kvalme i svangerskapet, verken med gutten eller jenta.

Men nå, er jeg plutselig blitt kvalm og det er jeg fra jeg står opp til jeg sovner igjen. Slitsomt. Og det eneste som frister å spise er kjøtt, rent kjøtt som kylling og skinke...

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan minske kvalmen eller i det minste holde den i sjakk slik at jeg slipper disse nedturene flere ganger for dagen? :P

 

Etter 3-4 dager med kvalme er jeg sliten allerede, så jeg føler med de som VIRKELIG sliter med kvalme og oppkast i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars dæ ;(

 

Har du prøvd :

 

* Syrlige grønne epler

* Salt kjeks/salt potetgull

* Ingefærte eller suge på en ingerfærbit

*Ingefærkapsler

*Seaband

*Samarin

*afipran

 

Gooo bedring så mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Kvalme hele dagen, og våkner jeg på natta er jeg også kvalm... Har dessverre ingen tips, da ingenting av det jeg har prøvd har fungert på meg... :(

Vil bare si at jeg føler med deg, og håper det går raskt over! Jeg har holdt på med kvalme i over to uker nå, er helt utmattet... Ingenting av mat frister... Krysser fingrene for at det går over til julaften!! Har ikke særlig lyst til å sitte og se på at de andre spiser juleribba... God jul, liksom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også veldi med kvalme.. Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg, og våkner ofte av kvalme på natten..

 

Jeg fikk noen tabletter av legen.. Afipran eller noe sånt.. Itilegg til å ta disse passer jeg på å spise og drikke annenhver time.. Så jeg aldri blir sulten, må noenganger stå opp om natten for å spise.. Men det hjelper hvertfall meg med å holde det kvalmen i sjakk, og kunne leve noenlunde normalt :)

 

Har slitt med kvalme siden uke 6, i dag er jeg 9+1 og virker som ting begynner å avta litt her :) Så *krysser fingrene*

 

Vanskelig å skulle nyte og være glad for å være gravid med den elendige kvalmen! :)

 

Håper det går fort over for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh tusen takk for tips :) Skal bli flinkere å spise oftere, det er jeg ikke særlig flink til må jeg ærlig innrømme... :-/

Ja man blir utmattet, rett og slett sliten og lei. Husarbeidet blir ofte tilsidesatt for en time eller to på sofaen etter barna er lagt fordi man er kvalm. Men man må vell bare leve med det ;)

 

Er 6 uker i dag, og begynte å merke kvalmen komme sivende innpå for ca 4 dager siden. Blir vell værre før det blir bedre :)

 

Håpe dere får en kjempeflott jul tross kvalmen! :) Jeg GLEDER meg til jul sammen med familien <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips fra meg: SØVN!

Vet det er vanskelig, men legge seg tidlig på kveldene slik at man får maks timer søvn på natta. Da er man bedre (sikkert fortsatt litt kvalm) på morgenen... Spis ofte hjelper også litt.

 

Har fått tips om syrlige ting jeg også, men her frister det ikke, så da klarer jeg rett og slett ikke spise/drikke det...Men fått sovet uttpå to dager nå, og kjenner jeg er mye bedre utover dagen. Fortsatt litt kvelm, men slipper de verste kvalmebølgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...