Gå til innhold

Dere som har 1-2 åringer som våkner om natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bruker litt tid på å sovne igjen, tar dere barnet i deres seng eller bruker tid på å få h*n til å sovne igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lar 2 åringen krype opp i vår seng, men det er bare fordi hun vekker storesøsken med vrælingen sin vis ikke. Hadde vi bare hatt henne hadde jeg brukt tid på lære henne å sove i egen seng i stede.

Skrevet

Bruker tid på å få ho til å sovne igjen. Også kreperer vi i senga vår når det virkelig ikke går. Grunnen til at jeg helst ikke vil ha ho i senga vår er at da skal ho ligge oppå meg. Så jeg får ikke sove uansett.

Heldigvis skjer det sjeldent at ho våkner på natta og sliter med å sovne igjen. Noen ganger legger jeg meg på gulvet på rommet hennes eller sitter på en stol til ho sovner.

Skrevet

Putter smokken inn og legger hun under dynen igjen. Hun er 1 år. Dummeste man gjør er å ta de opp. Ta heller ikke på lyset (ta eventuelt på uro med lys uten musikk), og ikke snakk til de.

Skrevet

Sovner fint igjen da altså, ingen skriking, da tar jeg henne selvfølgelig opp ;)

Skrevet

Ville absolutt ikke ta henne opp da hun var mindre (rundt ett år) fordi jeg var redd for å lage en dårlig uvane. Slik som du sier 19:41.

Jeg stod inne kjempelenge med en skrikende unge som ikke ville sovne igjen, nå er hun nesten to og jeg tenker ikke slik lenger. Når hun en sjelden gang våkner på natten tar jeg henne rett inn til meg.

HI

Skrevet

Må le litt av deg her 19:41... Det er ikke så enkelt for alle som du beskriver. Min har aldri vært "bare å gi smokk og legge under dynen igjen", hun stod i sengen igjen innen jeg hadde sluppet taket i henne for å legge henne ned og illskrek mens hun hoppet rasende opp og ned. Det var greit nok så lenge hun lå på vårt rom, og vi tok henne ikke opp, men det kunne ta 1-2 timer med hopping og vræling, stryking, legge ned igjen osv før hun sovnet igjen.

Så begynte hun å klatre ut av sengen som 1,5 åring og slo seg, så da måtte hun over i stor seng, og altså på et annet rom siden vi ikke hadde plass til det på vårt rom. Og med eldre søsken og litt lite hus innebærer det å dele rom. Så begynte hun å komme tuslende inn til oss på natten. Vi fulgte tilbake og tilbake. Natt etter natt, men hun gav seg aldri! Og hun hylte hysterisk hver gang selv om vi satt med henne ved siden av sengen. Greit nok tidelig på natten, men i 4-5-tiden vekket hun broren hun delte rom med. Etter 7-8 uker sånn orket vi ikke mer og tok henne oppi til oss, da fikk alle sove. Så nå tar vi henne opp til oss. Hun er 2 år og 4 mnd år nå og sover i vår seng fra 2-3-tiden av hver natt. Jeg har faktisk klart å venne meg til det. Det er ikke noe jeg liker, men det er ikke noe alternativer nå dersom vi (og det inkluderer storebrødrene) skal få oss litt søvn. Men så har hun alltid vært vrien på søvnen da.

Skrevet

Jeg lar han sove i sin egen seng, g bruker tid på å få han til å sovne igjen. Legger jeg han i min seng, så tror han at det er morgen, og bare turner i senga..

Tar han kun i min seng om han er syk, eller er redd (pga storm, torden og slike ting)

Skrevet

Prøver først i hans egen seng,men hvis det ikke funker ganske raskt så tar vi ham over i vår seng. Han er 1,5 år.

Hvis vi prøver for lenge i hans seng og han ikke sovner så blir han bare våken og holder det gående i timesvis.

Skrevet

Jeg tror jeg må være den eneste på dib som har en 2-åring som aldri har sovet i vår seng. Han våkner aldri om natta lenger, kan ikke huske sist gang. Da han var mindre var det bare å gi smokk så la han seg ned og sov videre, tok 2 sekunder.

Vår seng forbinder han bare med hopping og moro.

Skrevet

Vi har 2 barn.

Hun eldste (4år nå) har alltid vært lett å legge og sover greit hele natta.

Men vi har ei på 1 1/2 år også, hun er en skikkelig vriompeis. Legger seg greit, men sover lett, våkner lett og er ikke lett å legge igjen om natta.

Vi har dessverre kommet inn i en dårlig vane at når hun våkner om natta så må hun ha melkeflaske for å sovne igjen.

Jeg har hatt mange kamper med henne om natta, men nå er vi så trøtte alle sammen at vi gir henne melk for å sove.

Jeg vet at vår baby ikke kommer til å våkne etter melkeflaske når hun er 15 år uansett ;)

Alt til sin tid, vi tar kampen når hun er litt eldre og hun skjønner mer av hva vi sier o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...