Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 i min familie har vi et "problem" ... En dame i familien er dømt for seksuelle overgrep mot sine barn når de var veldig små, har sittet i fengsel.. og vært fradømt retten til sine barn... I voksen alder har barna nå kontakt med sin mor, jeg vet ikke om de vet...fordi de var så små når det skjedde..og de har en alkoholisert far som ikke har tatt seg av dem heller... De tre har bodd hos en tante. Saken er nå at denne damen har fått barnebarn og har dette barnet hos seg "ubevoktet".... Hun omgås også våre barn, men ALDRI uten at vi er der...( i familiesammenhenger...) Hun har flyttet fra der hun bodde når hun begikk dette grusomme.... Og tilbake der familen vår bor nå.... Og jeg tror at hun tror at "ingen" vet om dette..... Men jeg og min mann vet om dette... Hva gjør vi? skal vi la denne dama få gå rundt i verden og tro at ingen vet hva hun er dømt for? Jeg tror seriøst ingen har fortalt barna hennes hva hun har gjort mot dem..... Jeg blir helt kvalm når jeg hører hun har hatt barn på besøk eller har barnebarnet sitt på besøk... Jeg blir også kvalm når hun trasker rundt i verden med hevet hodet og lever på en livsløgn...... Men hva gjør vi?? kan vi gjøre noe? dette er et lite sted... sukk... jeg spyr av å tenke på dette...og klarer nesten ikke tenke.......gode råd??
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg hadde spørt barna rett ut jeg om de viste hvorfor hun satt i fengsel. Jeg hadde ALDRI latt min mor hatt noe med barnebarna om hun hadde misbrukt meg som liten...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 De var så små at de nok ikke husker hun var i fengsel heller da.....huff...vanskelig... HI
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Må vel være andre som vet om dette? Hvem avslørte henne da? Mulig å ringe bv å høre hva som bør gjøres eller hs? Ikke lett nei.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Kanskje du kan prate med tanten de har vokst opp med, for å finne ut om hva og hvor mye de vet? Si at du er urolig og at du trenger å vite mer siden dere bor på samme plass.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 De må vel vite hvorfor de ikke vokste opp hos henne? Jeg syns godt du kan si de til de. ikke greit at hun er alene med barn.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Jeg hadde helt klart snakket med barna hennes, hørt om hva de husket osv. Det kan være vanskelig for de å bli minnet på overgrep, men vil tenke meg at følelsen de får i ettertid hvis det viser seg at hun misbruker noen av barnebarna er værre. Og jeg synes vi som voksne har plikt til å beskytte barna uansett hvor mye vi sårer voksne.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Jeg ville absolutt snakket med barna hennes, evt sendt dem et brev. Om de ikke husker det selv - og sender sine egne barn dit alene????? Ingen i sitt rette sinn hadde jo avlevert barna sine til henne om de visste om hennes fortid, noen må fortelle barna dette!!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Det er sikkert vanskelig men du må jo si noe hvis hun får passe barnebarnet. Spør barna hennes om de vet hva hun har sittet inne for. Og om de ikke vet det ville jeg sagt fra. Og om det er mulig funnet noe dokumentasjon på dette. Jeg hadde heller ikke latt henne være nær mitt barn selv med andre til stede. For på den måten lærer barna å regne henne som en trygg person hun er jo en som vi ser sammen med våre foreldre. Det gjør det himla mye lettere å få de med seg om hun skulle prøve en gang
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Det er sikkert vanskelig men du må jo si noe hvis hun får passe barnebarnet. Spør barna hennes om de vet hva hun har sittet inne for. Og om de ikke vet det ville jeg sagt fra. Og om det er mulig funnet noe dokumentasjon på dette. Jeg hadde heller ikke latt henne være nær mitt barn selv med andre til stede. For på den måten lærer barna å regne henne som en trygg person hun er jo en som vi ser sammen med våre foreldre. Det gjør det himla mye lettere å få de med seg om hun skulle prøve en gang
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Det er sikkert vanskelig men du må jo si noe hvis hun får passe barnebarnet. Spør barna hennes om de vet hva hun har sittet inne for. Og om de ikke vet det ville jeg sagt fra. Og om det er mulig funnet noe dokumentasjon på dette. Jeg hadde heller ikke latt henne være nær mitt barn selv med andre til stede. For på den måten lærer barna å regne henne som en trygg person hun er jo en som vi ser sammen med våre foreldre. Det gjør det himla mye lettere å få de med seg om hun skulle prøve en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå