Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg husker fra da jeg var mindre også, at ikke alle barnebarna fikk bursdagspresang. Det varierte litt med hvem som besøkte dem mye, og vi måtte selv komme for å hente gaven hos dem. Det ble ganske teit når vi dro på besøk i håp om å få bursdagsgave, for så å finne ut at de ikke hadde tenkt å gi noen gave det året... Da jeg ble større koblet jeg dem heller litt ut, og hadde ikke noen forventninger. Som da kusina mi ble 13 år og fikk flott gave, mens jeg ble 15 og ikke fikk fordi det var da ingen rund dag slik som 13 er... Bare et eksempel. Nå som vi har blitt voksne og også fått egne barn, fortsetter min bestemor denne tenden. Vi bor et godt stykke unna, og ser henne ikke så ofte. Men hun har mange oldebarn rundt seg selvom. Men det eneste hun snakker om er det yngste oldebarnet sitt. Det er Maria ditt og Maria datt, og ørten bilder av denne jenta henger fremme. I dag var jeg og minsten min på 3 år på besøk for å gi julegave og julekort. Kortet åpnet hun ikke engang, men kom for å vise et nyyyydelig kort hun hadde fått fra min kusine med minsteoldebarnet på. ER det mulig sier nå jeg. Hun snakket også bare om henne, at hun hadde vært på besøk da og da, og hvor hun var når hun sov middagshvilen sin etc etc. Viste ingen interesse for å snakke med min sønn. Er det lov å bli lei, selv om dama er over 80 år ?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg hadda sagt ifra jeg da! Sånt tolererer ikke jeg, og har ikke det minste problem med å si i fra. spør henne rett ut hvorfor hun forskjellsbehandler!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Hvorfor kjøper dere julegave til de?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Min bestemor er slik og det har alltid gått i min favør, noe jeg alltid har vært litt flau over, akkurat som jeg er skyld i at de andre fikk mindre. Uansett: Hun har nå fortsatt med å favorisere min datter (som også er yngste barnebarn). Hun har 6 barnebarn, men min datter er favoritten så i år har jeg lagd henne en STOR årskalender med bilder jeg selv har tatt. Bilder av ALLE barnebarna og så har jeg skrevet små vers om det å ta vare på alle, at alle er like viktige osv. Hehe! Håper "gamla" tar hintet:-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Når ble 13 år en "rund" dag?? barn-tenåring... Vel, vi har det samme problemet. Vi er 4 barn og vi har alle barn, 7 oldebarn tilsammen. Kun 3 av oldebarna får gaver - pengegaver på ca. 500 hver jul og bursdag. De andre får ingenting. Heldigvis er mine barn så små at de ikke skjønner dette, men jeg synes det er så utrolig smålig.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 HI her. Kjøper gave til henne, fordi hun fortsatt er farmor og siden det ikke er så ofte vi ser henne, så er det greit å huske på henne til jul ihvertfall. Men synes fortsatt det blir helt feil å belønne barnebarn og oldebarn etter hvor ofte de er på besøk.... Og jeg har jo stadig et håp om at hun skal snu om på sine gamle dager, og se alle de flotte oldebarna sine i stedet for kun dette ene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå