Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Hjemme er vi 4 søstre. Pappa er ingeniør og jeg er den eneste som har arvet interessen for det tekniske. Mine andre 3 søstre har en bedre kontakt med mamma enn det jeg har. Det har alltid vært jeg og pappa. Så for over 10 år siden begynte jeg å kjøpe en ekstra julegave til pappa. Det var en kube, en vanskelig puslebrikke eller pyramide som skulle settes sammen. Uansett hvor jeg var i verden så jeg etter en slik ting. Alltid en vankeligere enn året før. Det ble slik at pappa gledet seg som en liten unge til hver juleaften og satt ofte i flere dager etter jul for å løse denne. Nå har jeg julegaven hans allerede i boks og ringer søsteren min til meg og sier: Du jeg har kjøpt en sånn teknisk finesse som pappa kan kose seg med i noen dager i jula. Vet jo at det alltid er favoritten så derfor tenkte jeg at jeg skulle gi han den. Kjente jeg ble litt skuffet for det har liksom vært en greie mellom meg og pappa....og nå må søstreen min absolutt gjøre det samme. Rart av meg å reagere? Eller er det greit. Saken er nemlig det at mamma har sagt fra at det tolereres bare 1 slik gave fordi han sitter med den hele tiden haha....men etter 11 år har det blitt en tradisjon og føler jeg nå at jeg kanskje bare må la søsteren få "gleden". Sikkert surt av meg å reagere...men har ikke sagt noe til noen om dette men sitter her og er litt skuffet:(((
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Det var dårlig gjort av søsteren din. Hun tenkte neppe på at dette var noe du satte høyt. Si det gjerne til henne, dette er tydeligvis en uskreven tradisjon dere har. Og slik bør det være;)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Ja, det er smålig av henne. Jeg hadde sagt ifra. Er det en greie mellom deg og din far så syns jeg ikke du skal finne på en annen gave. Gi han gaven du hadde tenkt du, syns også det høres sykt ut at moren din bestemmer over han på den måten.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Litt snålt at hun gjør det når det har blitt en slags tradisjon for din far og deg. Jeg hadde blitt litt snurt. Du får gi ham gaven på lillejulaften eller på formiddagen på juleaften. Det hadde jeg gjort:-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Kanskje den søsteren din har et lite ønske om å komme nærmere faren deres og at det med en duppedings er noe hun ser på som en liten dør inn til han?? Kan hende dette var en greie mellom deg og deres far, men kanskje hun ikke så det sånn?? Får snakke med henne da, men ikke få det frem slik at du har enerett på pappa..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Sykt at noen prøver å ødelegge en ti år gammel tradisjon. Hadde snakket med henne om at dette ikke er greit. "Vet jo at det alltid er favoritten så derfor tenkte jeg at jeg skulle gi han den." Fy søren så frekt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Dette var sykt dårlig gjort av søsteren din, og jeg hadde blitt supersint på henne. Jeg hadde sagt akkurat hva jeg mente. Men vet du hva? Da gir du han gaven på morningen ved frokosten dette året;) Så sier du at du tenkte han kunne ha noe å styre med fram til kvelden eller noe.. Søsteren din skal IKKE få ta ifra deg dette!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Egentlig trenger du ikke gjøre noen ting. Det vil være ganske opplagt for alle at hun har kopiert deg. Pinlig for henne synes nå jeg. om du vil kan du jo bare si at du synes det er litt dumt at hun har hermet, da det der var deres greie. Men som sagt, hun driter seg ut uansett om du sier noe eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Helt enig. Jeg ville ikke gjort noe uvanlig. Du kan ikke gjøre noe med hva søsteren din gjør og det er hun som "driter" seg litt ut med å stjele din greie. Det var forresten dårlig gjort og skrekkelig barnslig, men det sier mer om henne enn om deg. Gi faren din presangen slik som du pleier når du pleier.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Jeg er enig med det de fleste her sier...Slik jeg forstår dette, så virker søsteren din sjalu...HUN må jo vite at det altid er DU som har kjøpt denne gaven til han, å derfor takler nok hun ikke at han holder på så mye med din gave som han har fått fra deg. Syns ikke hun skal gå rundt å "leke" deg...Hun kan heller gi noe annet til han, noe som han kan sette pris fra akkurat fra henne? DU må si i fra om dette, at det er litt dårlig gjort av henne, for dette er DIN greie ikke hennes...Hun får sy noen puter, eller lage noe annet kunstverk til han..Bilder eller noe som hun er spesiell på...Ikke ta din greie...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Hva med å lage ei julestrømpe som han kan åpne på morgenen? koslig det da...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #12 Skrevet 18. desember 2011 Kjente bare jeg fikk en sår følelse på vegne av søsteren din. Det er nok ikke tvil om hvem som er favorittdatter, og det endrer seg nok ikke med dette. Hadde bare gitt den gaven jeg har kjøpt, og sett stort på det. Flott at han får 2 ting han blir glad for da! Ikke lag drama, men vær voksen og raus:) God jul!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #13 Skrevet 18. desember 2011 Synes det er du som er smålig her. Det er nok bare et lite forsøk på å få innpass hos faren din.. Gi henne den gleden.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #14 Skrevet 18. desember 2011 Dette handler nok ikke om duppedingser, kjære deg, men om følelsen din søster har av du og din fars tette bånd. Tror nok hun bevisst, eller ubevisst prøver å komme nærmere han.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #15 Skrevet 18. desember 2011 Jeg hadde gitt min også, da du har planlagt det lenge. og for alt du vet så har hun gitt han en skikkelig lett en. man finner de jo mange steder og ikke alle som er like vanskelig. du leggefr jo en del tanke i det da du prøver å overgå det år etter år;-) så gi din uansett du:-) du kan eventuelt gi han en julesokk på morgningen hvor den ligger der, hehe;-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #16 Skrevet 18. desember 2011 hva med å fortelle henne hva det betyr for deg å kunne gi denne gaven til faren deres til jul og høre om hun ikke kan gi ham sånne gaver til bursdagen istedet? Da ¨får han jo glede av en sånn gave to ganger i året og dere begge får gleden av å gi ham det?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #17 Skrevet 18. desember 2011 Enig med 21:17 Trist når det blir favorisering.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #18 Skrevet 18. desember 2011 Hjelpe meg, dette er nærmeste familie. Skal si folk her ypper til drama. Julaften er ikke dagen for å såre hverandre. Pappaen deres er garantert like glad i begge to og hvis du gir ham en dings samme dag, så setter dere ham kanskje i en liten lojalitetskonflikt, det blir iallfall ubehagelig. Snakk med søsteren din, si at du også vil være med på å gi ham en "dings" siden det er din greie, spør om dere ikke kan gi den sammen i år. Burde ikke være noe problem i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #19 Skrevet 18. desember 2011 Ja og så? Dere er jo søstre? Kan dere ikke gjøre om tradisjonen at han får hos hvem som helst? Skulle man konkurrert med søsknene om alt så hadde man blitt gal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå