Gå til innhold

Fy for ei farmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kom innom for å hente noe til barnebarnet hun har hatt på overnatting, sønnen min mann har fra før, som hun omtrent har "overtatt", kommer alltid uanmeldt når gutten skal være her og da blir han alltid med henne. Gutten blir helt knust hvis mannen min sier til sin mor at han skal være her, og ja vi har forsøkt å snakke med og til henne flere ganger, men jeg har forstått at dama er sykelig opptatt av barn.

Nå kom hun som sagt innom for å hente noe, og hun kikket ikke på vårt felles barn engang, han lå på gulvet og kikket opp på henne, men hun viste ingen interesse. Hun har vel skjønt at hun ikke klarer å overkjøre meg i forhold til mitt barn, og da er ikke han noe av interesse. Skal bli spennende å se forskjellsbehandlingen de vil prøve seg på etterhvert, for det vet jeg vil skje, men da skal de få beskjed om at mitt barn ikke er en del av deres barnebarn. De har sjokkert meg med uttalelser og væremåte flere ganger, noe mitt barn skal bli skånet for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere lar farmor og en guttunge bestemme i deres hjem så kan dere nesten ikke skylde på andre enn dere selv.

Skrevet

Det er vel akkurat motsatt, at jeg har satt grenser for henne i mitt hjem og faktisk tør å si fra når jeg er uenig. Helt greit for meg at hun og mannen uteblir fra vårt liv :)

Skrevet

Er det greit at bonussønnen din uteblir fra deres liv også? Synes du høres ut som en værre stemamma enn hun er farmor, jeg..

Skrevet

Så gutten får aldri pappa tid han da? Bare farmor tid?

Syntes faktisk dere skal sette en stopper for det jeg. Gutten trenger å ha god kontakt med sin far og bygge samhold med sitt søsken.

Men mulig du ikke bryr deg om dette da han bare er stesønnen din og det muligens er lettere for deg?

La gutten bli knust en gang i det lange løp er det slik at gutten taper på at farmor får ta han med seg hele tiden og det samme gjør din mann.

Det er jo ikke sikkert gutten blir så lei seg som han gir utrykk for, kan jo hende han har lyst å finne på noe med pappaen sin men ikke tør å si dette fordi farmor har foret han med at hun da blir lei seg eller annet.

Mannen din får gi klar beskjed til sin mor på tomannshånd at hun ikke får komme på besøk uanmeldt og ikke får ta med seg barnebarnet på overnatting på så og så lenge og om hun lager problemer så er det hennes skyld at barnet blir trist for dere kommer ikke til å gå tilbake på det dere har bestemt.

Og prøver ho seg så får dere være streke og stå imot. Og når barnet har roet seg får dere alle eller pappaen finne på noe samme med han.

Skrevet

Joda han får pappatid og vi har det veldig fint sammen når han er her. Jeg kom inn i livet til gutten da han var veldig liten, uten å si for mye her selv om det er et anonymt forum, så var det jeg som var pådriver for at far og sønn skulle få og ha kontakt, moren var lite samarbeidsvillig og har en lang historie av negativ art.

Jeg bryr meg masse om dette, hvorfor skulle jeg ellers bli så frustrert at jeg skriver om det her? Gutten er ikke mer enn 4 år.

Mannen min har gjentatte ganger sagt fra om disse uanmeldte besøkene, vi har latt være å åpne døren en gang for å statuere et eksempel, men da gikk hun opp på terrassen og banket på vinduer og ropte på barnebarnet. Dama er ikke frisk da i mine øyne.

Jeg jobber innen psykisk helse og vet viktigheten av å få satt en stopper for dette, men eneste løsningen jeg ser er at vi må kutte de ut for de respekterer slett ikke det vi sier.

Skrevet

Ta med gutten og reis bort de neste gangene han kommer. Da får ho ikke tak i verken han eller dere. Høres ikke helt god ut ho der nei.. Hvem står og roper på et lite barn når man ikke slipper inn i huset - og vet det på forhånd? Huff, hadde blitt skremt jeg da.

Bare å holde seg unna. Dere kan ikke alliere dere med mannen hennes da? Eller så må dere bare be henne vennligst holde seg unna til hun får beskjed, ellers må dere få henne fjernet, for hun risikerer å traumatisere barnet når hun holder på sånn som å stå og rope etter han utenfor. Nesten litt sånn stalker-tendenser det der :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...