Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har et veldig anstrengt forhold til min svigermor, som jo også er barna mine sin bestemor. Hun klager, syter og kritiserer alt jeg sier og gjør i forbindelse med barna mine. Hun har alltid rett og vet alltid bedre enn meg hva barna mine trenger eller vil. Det er utrolig slitsomt og frustrerende og jeg orker egentlig ikke være i nærheten av dama. Jeg synes ikke hun er noe bra menneske, feil holdninger, og alt for egosentrert. Mye av det hun mener er rett å gjøre mot barn grenser i min verden til mishandling, vel i hvertfall omsorgssvikt. MEN, dama er jo bestemoren til barna mine, og det er vel egentlig ikke opp til meg å bestemme at de ikke skal få være sammen? Eller? Jeg lar dem jo motvillig være sammen med henne, men alltid under oppsyn, selv om jeg helst kunne tenkt meg å beskytte dem mot henne, da jeg synes ingen har godt av å være nær henne... Hvordan skal jeg håndtere dette? Lar jeg henne være med dem, og biter tenna sammen? Eller har jeg "lov" å begrense samværet for å forhindre dårlig innflytelse fra en dårlig person? De går jo egentlig ikke glipp av noe om de ikke er med henne... tenker jeg. Men igjen, det er jo ikke opp til meg å bestemme... Barna er for små enda til å si hva de synes, og jeg snakker selvsagt aldri stygt om bestemor til dem. Noen som har meninger eller tips til meg?
Gjest ->>- Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Selvfølgelig er det opp til deg, i samråd med barnas andre forelder.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Ja, er det det? Føler det blir egoistisk av meg å nekte dem å treffes jeg da. Det er jo jeg som har problemer med henne. Eller det er jo litt feil, dama er jo ikke helt god...
Gjest ->>- Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Det er opp til foreldrene å regulere hvem små barn omgås, ja. Personlig ser jeg ingen grunn til at ens barn skal pleie omgang med utrivelige mennesker bare fordi de deler noen gener, men jeg er kjent med at mange ser annerledes på dette. Du og den andre forelderen til barna må vel nesten sette dere ned og finne ut av hva dere tenker.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Ja, du har lov til å begrense og sette rammene til besøk dersom du er bekymret..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Hva mener pappaen til barna da? Er jo litt vesentlig hva han mener også synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Vet du, jeg har samme greia med min svigermor. Etter at jeg fikk barn har forholdet mellom oss blitt veldig anstrengt. Hun har 2 barnabarn fra før, mannen min er faren, og hun overstyrer mannen min i forhold til disse barna. Kommer og henter de når de skal være her, blir som regel masse bråk hvis mannen min sier nei, barna vil jo dit. Der finnes ingen grenser og de får godis hele dagen, så klart hvilke barn vil ikke dit da osv. Hun forventet da vi fikk lillemann at hun skulle få han på overnatting nesten med en gang, og ble så fornærmet da jeg sa at det ikke var aktuellt. Gutten er nå 9 mnd, og vi har fortsatt ikke hatt barnevakt til han, og skal vi ha det blir det hvertfall ikke henne. Du bestemmer selv hvem og når barna dine skal være sammen med.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #9 Skrevet 18. desember 2011 Her er det far i huset som ikke ønsker at våre barn og hans mor skal ha noe forhold.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #10 Skrevet 18. desember 2011 Han deler jo selvsagt ikke min oppfatning, det er jo mamman hans. Hadde vi vært enige hadde det ikke vært noe problem, da hadde vi bare kutta henne ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå