Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Er det noen som har tatt opp igjen fag som privatist her inne? Var det vanskelig?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har tatt det. Vel nesten, jeg mangler matten ennå. Men den skal jeg ta til våren. Nja vanskelig? I Norsk er det fryktelig mye å lese, sinnsykt mye pensum! Der må du begynne i god tid før eksamen. Og det kommer jo litt ann på hvor flink du er til å lære deg ting selv, og hvilke fag du liker osv. Hvilke fag mangler du??
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Jeg tok norsk og nyere historie privat, da det var de 2 fagene jeg manglet for å få studiekompetanse. Norsk tok jeg på privatskole, 2 kvelder for uka, 3 timer pr gang sånn ca. Pensumet er så omfattende, at jeg vil anbefale det iallefall. Og stoffet blir godt gjennomgått - med god gammeldags kritt og tavle Der jeg gikk, iallefall. Historie kjøpte jeg bare bøkene og leste hjemme. Her var det kun muntlig eksamen. På norsk var det 2 skriftlige (hovedmål og sidemål) samt muntlig. LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Jeg tok norsk, engelsk, naturfag og nyere historie som privatist via Sonans, så jeg hadde undervisning i fagene. Norsk tok jeg på ett skoleår, de andre som halvårskurs, slik at jeg hadde 2 eksamener til jul og 2 til sommeren. Det var ikke vanskelig, men så fikk jeg jo undervisning og slapp å sitte hjemme og lure meg grønn. Dette var forresten reform94, aner ikke hvordan det er nå om dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Jeg syns det var ganske greit, men du må gjøre en innsats! Jeg tok norsk og naturfag gjennom voksenopplærling, siden naturfag blir vanskelig med forsøk osv hjemme. Det var ca 1 kveld i uka på 2 timer pr fag. Begynte i oktober og sluttet i april. Historie leste jeg selv, og det var helt greit. Tok matte gjennom NKI, kunne likesågodt lest det helt selv å bare kjøpt bøker, fikk lite veiledning, og ventet fortsatt på svar på 3 av innleveringsoppgavene da jeg var ferdig med eksamen, selv om jeg hadde sendt de inn i god tid. Var pga nkilæreren ble sykemeldt, så tror ikke de hadde så godt opplegg med vikarer ol. Engelsk og samf.fag var også helt greit å lese selv. Jeg har totalt tatt 2. året vgs, og 3.året påbygging som privatist, og syns alt var helt greit, man må være strukturert å lese selv.. Fikk mye mer vanskeligheter når jeg kom på høyskole, men det gikk fint det og, med mye mer jobbing..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå