Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Noen som vet om man har krav på helligdagstillegget når man mottar svangerskapspenger? Arbeidsplassen min kan ikke tilrettelegge for meg, og jeg har derfor mottat svangerskapspenger siden oktober. Jobben utbetaler det jeg skulle hatt om jeg hadde vært på jobb ifølge min turnus (inkl helgetillegg og kveldstillegg), mens NAV betaler det jeg vanligvis ville tjent inn på ekstravakter. Ifølge min turnus skulle jeg jobbet julaften, 1. og 2. juledag, samt 1. nyttårsdag. Disse vaktene skulle jeg hatt helligdagstillegg for. Blir det da riktig at jeg kun får utbetalt helge- og kveldstillegg for disse vaktene?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Jeg jobber i oslo kommune og får ikke helligdags-tillegg om jeg ikke er fysisk på jobb uansett årsak.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 da bør du snakke med arbeidsgiveren din. For man har krav på tilegg om man er borte fra jobb pga sykdom e.l. Det man ikke har krav på tillegg for er om man blir syk på en overtidsvakt. Arbeidsgiveren min forsøkte under mitt svangerskap å ikke gi meg helligdagstilleggene, på det tidspunktet var jeg da sykemeldt. Jeg fikk dette etterbetalt, det samme gjaldt under permisjon. Jeg jobber i helsevesenet i oslo kommune.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 På sykehuset jeg jobber, får sykepleierne helligdagstillegg ved sykemeldinger og foreldrepenger. Regner med at det også gjelder svangerskapspenger. Anbefaler deg å høre med arbeidsplassen/tillitsvalgt. Det er ulike arbeidsavtaler!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Jeg jobber i helsevesenet, har jobbet i flere kommuner, og der får man aldri helligdagstillegg med mindre man faktisk jobbet vakta.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 jeg er hovedtillitsvalgt for NSF i oslo kommune og kan regelverket der rimelig godt om det kan være til noe hjelp... og der er det helt klart at man har krav på tillegg under sykemelding og permisjon med lønn blant annet. Men ulike tariffområder har ulike regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå