Gå til innhold

Dere med jenter på 2 år +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør liksom ikke spørre noen andre om dette er normalt, så forsøker her som jeg kan være helt anonym. Jeg har en datter på 2,5 år, og lurer på om det hun gjør er normalt for små jenter. De gangene hun går med bart underliv så plukker hun en del på seg selv, og det antar jeg er helt normalt, så det reagerer jeg ikke på. Men dersom hun har noe i hendene, så skal hun absolutt prøve å dytte dette opp i seg liksom. Akkurat som om hun skjønner at det går an for en jente å dytte noe oppi der, og at dette kan være godt, bare det at det vet hun vel ikke? Hun har gjort dette helt fra hun var ganske liten, og jeg føler meg helt sikker på at hun aldri har vært utsatt for noen form for overgrep eller noe sånt altså. Bare synes det er litt skummelt at hun vil dytte ting oppi der liksom. Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn gukker på underlivet og "onanerer" fra de er bittesmå. Hun kjenner helt klart at det er godt å kjenne på klitorisen sin uten at det er noe seksuelt på den måten du tenker likevel.

Dette er inngangsporten til den voksne seksualiteten og de begynner i det små ;)

Min jente på samme alder vil gjerne ha dusjhodet liggende på gulvet i dusjen også setter hun seg på huk foran den så hun får strålene rett inn mellom bena, det er klart hun liker den "kilingen".

Når de vokser til sier vi bare til dem at det ikke er god folkeskikk å leke eller plukke på tissen sin midt i stua, det er sånt man gjør når man er alene...

Skrevet

Ja, det gjør jeg med guttungen på 4,5 år. Sier at han gjerne må ta på seg selv, men at det kan han gjøre når han er alene. Og jeg vet jo at det er normalt å plukke, er mer det å ville dytte ting opp i seg som jeg reagerer på. Takk for svar!

HI

Skrevet

Min jente kan ta på seg selv, det gjør hun ofte, men jeg har aldri sett henne prøve å dytte noe opp der.

Skrevet

Jeg vet at jeg prøvde å gjemme meg unger sofaen med noen strikkepinner jeg skulle stikke opp i underlivet. Mamma har fortalt at hun strevde veldig med å få meg til å slutte med dette. Jeg har ikke blitt utsatt for seksuelle overgrep. Tror flere små jenter gjør det, mens andre ikke. Like normalt begge deler;-)

Skrevet

Å, det var godt å høre! Ja, for hun kan godt finne på å ville stikke spisse lange ting oppi der. Synes det er litt ekkelt. Ikke at hun vil det, men tenk om hun skader seg selv? Er jo ikke ofte hun går uten truse da heldigvis.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...