Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har vært syk, borte fra jobb hele forrige uke. Feber, hoste, vondt i kroppen osv. Var hos legen som mente det var lungebetennelse, så jeg har fått medisiner. Formen er fin, men jeg orker ingenting! Hoster til jeg omtrent stopper å puste, sover ikke på natta pga hosten, får vondt i nakken pga hosten som igjen fører til hodepine. Var en liten tur i byen å handla i går, ca 1 time. Helt slått ut etterpå. I morgen reiser mannen avgårde på jobb langtvekkistan, jeg må på jobb, ungene skal på julefeiring på ettermiddagen, og mannen blir borte flere dager... Tips til hva jeg kan bruke for denne fæle hosten så jeg i det minste får sove?? Cosylan funker ikke til noe annet enn å falle i søvn....
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Er du friskmeldt av legen da? Når jeg fikk lungebetennelse var jeg sykemeldt i 14 dager jeg, og den utmattelsen og kortpustheten som du snakker om hang i nesten 3 mnd... Legen min skrev ut en type astmamedisin og det hjalp på både pusten og hosten.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Jeg ba ikke om sykemelding, har tatt egenmeldinger. Hadde denne dritten i sommer og, og hostet i 10 uker etterpå. Slitenheten ga seg jo ikke før etter 2-3 mnd som hos deg. Hva slags astmamedisin fikk du da? Jeg har brukt ungene sin astmamedisn når det har tettna til skikkelig, og det har hjulpet godt. HI
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Hevet hodeende, drikk mye vann(løser opp slim), evt bronkyl og/eller ventoline-ifra legen(!) og hvile da... Antibiotika alene svekker imunforsvaret og gjør deg litt "slått ut", kombinert med dårlig søvn og førjulstress så har du en uheldig coctail.. :/ God bedring!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Bronkyl ja, det kunne jeg jo bedt om. Har forøvrig sagt fra til legen at jeg tok ungen sin Vetoline altså, og det var greit Har bygd opp en svær putehaug som jeg prøver å ligge på, men kombinert med skikkelig dårlig nakke så er det ikke så deilig. Uheldig coctail ja, det kan du si Heldigvis ferdig med julegavene ;o) Takktakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå