2004+2006 og 2012!!? Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Lenge til termin men selvfølgelig tenker man jo på fødselen.. har en god opplevelse og en dårlig fødselsopplevelse så jeg engster meg litt. med nr 1 fikk jeg kunn lyst gass og noe akupunktur og denne fødselen var over på 6 timer. en fin opplevlese derfor ønsker jeg om mulig lystgass denne gangen også.. men nr 2 fikk jeg satt epidural, og fødselen stoppet opp, jeg ble kjempe dårlig ( en allergisk reaksjon på epidural) . jenta kom jo til verden men morkaken satt fast, mistet 2,5 liter blod og ble kjørt rett til operasjon.....Så denne fødselen var skremmende. hva finnes av andre smertelindringer man kan få under fødsel bortsett fra epidural og lystgass,? noen som vet?
Ziiona Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 De har ikke lystgass lenger på Ullevål etter det jeg har skjønt. Det ble fjernet nå i høst. Når det kommer til annet vet jeg ikke sikkert, men blir nok opplyst om det på svangerskapskurs spesifikt på sykehuset om du skal på det. Jeg skal ikke på det før i begynnelsen av januar, så håper jeg får den informasjonen jeg trenger da Er førstegangsfødende, og kjenner at med knapt 50 dager igjen er jeg ikke klar for det :s
Ezmeralda Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Jeg har også god erfaring med lystgass og akupunktur. Ska føde på Riksen og der får man heller ikke lysgass lenger og akupunktur er det jo bare noen som setter, så det er avhengig av hvem som er på vakt i gjeldende tidspunkt om man får eller ei. Har hørt at saltvannspapler er det beste alternativet de har på Ullevål og Riksen nå. Hadde jeg visst det hadde jeg søkt plass på Ahus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå