Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #1 Skrevet 18. desember 2011 Det kan virkelig skje fort! Babyen vår hadde en bæsjebleia på natta og siden babyen ikke våkna av det, gjorde ikke vi det heller og bleia ble værende over natten. Det endte med at babyen fikk E-coli bakterien inn i urinrøret og nyrebekkenbetennelse. Har vært på sykehuset i 5 dager nå. Fikk beskjed om at siden de nå har funnet bakterien må de bare få til mikstur antibiotika så kanskje vi får dra hjem i morgen for regner med de vil sjekke at den nye antibiotikaen funker før vi får dra hjem :D Krysser fingra!!
Mille** Skrevet 18. desember 2011 #2 Skrevet 18. desember 2011 Ja, det kan skje fort, spesielt hos jenter/kvinner, siden alt er så nært hverandre der nede, og urinrøret så kort. God bedring til ungen, krysser fingrene for dere!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #3 Skrevet 18. desember 2011 Det er en jente så veien er ikke lang for bakteriene nei. Var redd det var noe jeg og pappaen hadde gjort feil, men vi kan jo ikke stå opp flere ganger om natta for å sjekke om hun har bæsja når det kun har skjedd den ene gangen. Og den ene gangen gikk det dessverre galt, men nå begynner å alt å bli bra igjen :D LYKKE!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #4 Skrevet 18. desember 2011 Fort gjort ja. Håper dere får dra hjem snart. God bedring
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 E-coli er vel ganske dramatisk? Trodde det kunne være dødelig hos baby? Ønsker dere lykke til. Sånt kan skje. Ingenting man kan helgardere seg mot.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Det kunne jo så klart gått galt. Hun hadde jo 40 i feber når vi kom inn på sykehuset, men nå har vi fått dra hjem Eneste vi må er å kjøre til sykehuset hver kveld for å gi antibiotika intravenøst. Fikk valget mellom å bli der i 5 dager eller kjøre dit hver kveld. Valgte så klart siste Blir dyrt, men absolutt verdt det!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 E-coli er vanlege bakteriar i tarmen, og er ofte årsak til urinvegsinfeksjon. Enkelte e-coli stammar frå dyr kan vere farlege for menneske og har forårsaka epidemiar med dødsfall pga forureina matvarer. Men nyrebekkenbetennelse kan vere dramatisk, så det er bra at går fint med babyen. Skremmande at ei lure-bæsjebleie kan gje så dramatiske konsekvensar!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Var skremmende ja. Ho virka helt fin, men på onsdag sov ho veldig mye og ville ikke spise. Ho var varm og hadde feber så tok ho til legevakta. De sendte oss til sykehuset og da hadde ho nesten 40 i feber og de tok CRP prøver. CRP skal egentlig ligge på under 10, hennes var på over 70. Igår var den på 19 så har kommet seg veldig! Vært feberfri siden torsdag så er kun å få tatt knekken på bakterien så er ho helt frisk igjen! Så nå ligger ho i senga si hjemme og prater med uroen over senga mens ho fortsatt har veneflon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå