Gå til innhold

Erfaring med lekegrind


fairy76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Vi brukte lekegrind fra vesla var omkring nyfødt og frem til hun begynte å krabbe/kråle.

Grunnen til at vi synes lekegrind var en god ide, er fordi vi har en hund på over 40 kg. Så kjekt å f.eks legge ungen der hvis det ringte på døren eller lignende.

 

Må innrømme at jo eldre hun ble, desto mindre populær var lekegrinden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt til de tre minste, og den ble brukt dersom babyen var våken og mor/far måtte gjøre noe, og de andre barna hjemme slik at vi kunne plassere den et trygt sted. Følte meg tryggere med lekende smårollinger rundt bena når babyen var trygt plassert i en lekegrind :-) Med en gang småttisene har passert 5-6 mnd og vært mobile, har vi nesten ikke brukt den, og pakket den vekk da de bikket en 7-8 mnd. Da klarte de seg trygt selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vår veldig mye. Men vi kjøpte en tvilling-grind, så den var veldig stor. Stor nok til at 2 voksne + den lille fint kunne sitte oppi der og leke sammen. Den ble også brukt til å samle alle lekene, slik at vi slapp å ha det flytende omkring i stua.

Den ble vel ryddet bort etter 2 år, og siste halvåret ble den ikke brukt til annet å samle opp lekene. Men da hadde vi tatt bort den ene veggen, slik at han gikk ut og inn selv.

Og nå når nr 2 skal komme blir den nok tatt frem igjen. Mest da for at babyen kan ligge i fred for han eldste om mor og far er opptatte med matlaging etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den som soveplass når hun var liten for at hun skulle skjønne forskjell på dag og natt :)

Og ellers om jeg måtte støvsuge,dusje++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi brukte lekegrind fra mini var 7 måneder til han var ca. et år. Det var inni den alle lekene var, og da var det helt greit å være der. Praktisk når vi skulle dusje eller lage mat, så vi slapp å passe på at han ikke klatra på alt mulig. Etter det delte vi opp modulene og brukte de som grind til verandatrappa. hadde Baby Dan lekegrind, så den har vært brukt til mye. Nå er det søstra til samboeren som har hatt den en stund. De bruker den for øyeblikket til å sperre for parafinovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt lekegrinda hver dag fra nyfødt til nå. Mini er 1 år nå. Når han var mindre lå han oppi der og så seg rundt og lekte med sånn leke som var festet over grinda. Etterhvert satt han og lekte oppi der og nå som han krabber og snart kan gå, sitter eller står han oppi der hvis jeg skal hente posten eller henge opp klær.

 

Men det jeg bruker den mest til er soving på dagtid. Fint å gjøre forskjell på dag- og nattsoving, også blir han vandt til å kunne sove med lyd rundt seg. Mini sover fortsatt 2 timer oppi der på dagen, de dagene vi ikke er ute på tur. Elsker lekegrinda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk låne en, men brukte den aldri. Vi har en liten hund og jeg tenkte at kanskje der var greit å skille dem hvis jef skulle gjøre noe. Men det han dilter helst etter meg, s jeg tok han alltid med meg i stedet for å legge henne i lekegrinda. Nå venter vi en til, og jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den denne gangen heller. Men vi får vente å se om vi føler behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte den til eldstemann, vi tenkte det var greit for å gi hunden fred, men det ble for å gi ungen fred fra hunden som så det som sin livsoppgave å passe på ungen hele tiden ;)

 

Til de minste barna har vi ikke brukt det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
På 20.12.2011 den 8.14, Bøtteknotten skrev:

Vi brukte vår veldig mye. Men vi kjøpte en tvilling-grind, så den var veldig stor. Stor nok til at 2 voksne + den lille fint kunne sitte oppi der og leke sammen. Den ble også brukt til å samle alle lekene, slik at vi slapp å ha det flytende omkring i stua.

Den ble vel ryddet bort etter 2 år, og siste halvåret ble den ikke brukt til annet å samle opp lekene. Men da hadde vi tatt bort den ene veggen, slik at han gikk ut og inn selv.

Og nå når nr 2 skal komme blir den nok tatt frem igjen. Mest da for at babyen kan ligge i fred for han eldste om mor og far er opptatte med matlaging etc.

Hei, hvor kjøpt du din tvilling lekegrinden. Leter å leter. Men finner ikke noe. De er bare 100x100.. Eller 6 kant alla det samme. 

Jeg kunne tenkt meg noe alla 200x200.? Var det det du hadde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...