Gå til innhold


Storesmurf+Lillesmurfene

Anbefalte innlegg

Tror hun hr fått akutt bronkitt eller noe i den duren. Det høres så forferdelig ut, og jeg blir så skremt. Har ringt legevakta og de sa jeg skulle se det an, og ringe om det ble værre.. Hun er 2,5 år og er usikker på hvor tungpustet de må være for å ta henne med til legevakta?

 

Hver gang hun hoster og vånkner så høres det ut som hun har virkelig problemer med å få puste ordentlig :( Hvesing og skikkelig tung pust, hun klarer å sovne igjen da, og det skjønner jeg ikke hvordan hun klarer. Hun hadde litt feber men den er borte etter paraceten..

 

Men blir jo så hønemor og vettu..

 

Men iallefall, er det noen råd mot den tungpustheten? er det noe jeg kan gjøre for å lindre halsvondt? Legevakta sa bare at jeg skulle se det an og at det ikke var noe å gjøre.. Men vil så gjærne hjelpe.

åper det bare høres mye værre ut en det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Hvordan går det nå?

 

Det er fælt å se de små syke. Oppsøk fastlegen når du kan, det er lettere å få grundig sjekk der enn hos legevakten som har altfor mye å gjøre. Unntak: dra til legevakten om hun blir verre. . .

 

En ting kan kanskje hjelpe litt: hev sengeenden litt høyere opp med bøker e.l under - slik at hodet er høyere opp enn kroppen. Det kan hjelpe litt på pusten.

 

Gobedring til jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være krupp. Det høres helt forferdelig ut. Hvis hun blir veldig tett, er det eneste som kan fungere å ta henne med ut og sitte ute en stund. Dra på legevakten om du er bekymret! Bedre å reise en gang fir mye enn for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mye halsbetennelse o.l selv. Hodet høyt hjelper!! Maaange puter stablet opp så man nesten sitter. Spørs om du får det til på en 2-3 åring.. Men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun bjeffende hoste og? Eller bare hvesing? Med bjeffende hoste kan det være falsk krupp. Da hjelper det med kald luft

 

Tips til å få hodeenden høyere opp, er å legge mange bøker under sengebeina :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...