Gå til innhold

Dette setter smørkrisen i perspektiv.

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg ser på artistgallaen til inntekt for flyktningehjelpen på tv 2,og tårene renner nesten.Å se innslag fra flyktningeleir i Afghanistan der det kan bli opptil -25 grader og de ikke har annet til å varme seg med enn telt.

Eller fra leirer i Kongo og Liberia.

Hva er en såkalt "smørkrise"mot et lite barn i Kongo som ikke får mat hver dag engang.Som vasker opp koppene etter skolen,hvis de har spist mat den dagen.

Selv er jeg fadder til ei lita jente via Sos barnebyer.

Så mange uskyldige barn på flukt fra krig og ufred.

Vi er heldige vi som får leve i et trygt land som Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er man heldig som er født i Norge, men for meg blir det litt søkt å sammenligne smørkrisen med den ekstreme fattigdommen og sulten som man finner andre steder i verden. Det er selvsagt helt forferdelig, og jeg gir min andel hver måned, men jeg sliter fortsatt ikke med å finne negative ting i mitt eget liv, som jeg kan klage over. Noen ganger noe så materalistisk som at jeg ikke får den bilen jeg ønsker meg.

Det fins alltid noen som har det verre.

Skrevet

Jeg har med egne øyne sett utsultede barn med "gammelmannsansikt" av dehydrering og fattigdom. Babyer, faktisk. Ikke på TV, men helt nær.

Det skjer mange steder i verden. Og det er forferdelig for de det gjelder. Så klart har en empati og lyst til å hjelpe!

Men det hjelper ikke å leve på samme måte selv, i den rikere delen av verden.

Vi må få lov til å ha våre problemer. En kan ikke hele tiden si som jeg hørte i min oppvekst når jeg ikke orket spise opp all maten - "tenk på de sultne barna i Afrika, du. SPIS OPP, og se hvor heldig du er!"

Skrevet

Klarer ikke å synes synd på muslimer som ikke forstår at det er ISLAM som gjør landet ulevelig. At de da kommer hit for å lage Norge ille også.

Fysj.

Går uansett ikke an å sammenligne, med din logikk kan jo da ingen være sur eller lei seg over noe.

Skrevet

Ehe? Hva 00:51?

Men ordet "smørkrise", det er jo bare media som bruker ordet 'krise' i utide for å selge aviser. Og med det så har de klart å gjøre det flaut å være norsk, noe som for min de mer "krise" enn at det ikke er smør i hyllene i noen uker. For det er jo bare latterlig, og det synes vel alle nordmenn også. Det kan umulig være noen som synes det er en "krise" i ordets rette forstand?

Beklager HI: Men dette er den dummeste sammenligningen jeg har hørt på lenge! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...