Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Må man faste? Er det om morgonen det skjer? Hvor mange dager før termin? ca Hvor langt tid tar hele inngrepet fra føste smertestillende til syinga er over? ca
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Ved narkose kan du belage deg på å faste. Resten vet jeg ikke noe om, hadde narkose og våknet opp neddopet og happy ;p
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Man må faste, ja. Jeg fikk beskjed om å ikke spise eller drikke noe etter klokka 12 kvelden før. Skulle inn klokka 8 dagen etterpå. Men ting tok tid, og jeg ble ikke trillet ned til op før 12-ish. Jeg hadde ks på termindato. Hele inngrepet tar ikke lange tiden. Barnet er ute etter ca 5 min, også tar det 30-40 minutter å sy deg sammen igjen etterpå. SÅ si 45 min til 1 time fra start til slutt. Er jo endel å preppe og fikse før selve op kan begynne.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Hadde mitt første ks i 2009, så kan godt være at det er noen forandringer. Måtte faste fra midnatt. Skulle møte på sykehuset kl 0800, og ks skulle egentlig foregå kl 0900. Men pga akutte operasjoner måtte vi vente helt til kl 1400. Det var lenge å vente når man kunne spise, så fikk derfor intravenøst så jeg ikke gikk i bakken (men har hørt at man nå ihvertfall får lov til å drikke vann). Mitt første ks ble tatt 6 dager før termin, og denne gangen skal jeg ha 10 dager før termin. Men kommer jo an på grunnen... ,hvis det f,eks er pga ungen ikke vokser, har det bra osv så kan de ta det tidligere. Tidspunktet kan jeg ikke svare på, fordi mitt ks tok lengre tid enn vanlig. Var vanskelig å få henne ut fordi hun lå i tverrleie.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Man skal ikke spise etter klokka tolv på natta og komme til sykehuset fastende. Planlagte snitt settes gjerne opp fra morgenen av, men akutte ting går selvfølgelig foran så det hender det blir venting. Jeg fikk dato 10 dager før termin. Fikk på forhånd beskjed om at et snitt tar ca 45 min, men med meg tok det lenger tid. Livmora mi ville ikke trekke seg sammen, de jobbet iherdig med medisiner og massasje før den krympet som den skulle og da hadde jeg mistet så mye blod at jeg måtte ha blodoverføringer. Jeg ble også sterilisert i samme slengen og det forlenger operasjonen med ca 10 min.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Hei. Jeg måtte faste fra kl 24. Kunne drikke klar drikke inntil 2 timer før oppmøte. Klar drikke er vann, juice uten fruktkjøtt og te. De anbefalte også å drikke energidrikke rett før disse to timene, for å ha noe å gå på. Her måtte jeg møte opp kl 0730, men måtte belage meg på at det kunne komme ting før jeg slapp inn. Det gjorde det, kom bla et hastesnitt før meg. Så jeg kom ikke inn før nærmere 11. Men da fikk jeg satt inn væske i armen! Her ble det 9 dager før termin. De presser det så nært opp i uke 39 som mulig. Jeg ble vel rullet opp til klargjøring som sagt rundt 11, tulla var ute 1249, alt i alt tok det vel opp mot en time før jeg ble rullet over på intensiven.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Jeg lurer også på dette... Min første ble til slutt forløst ved haste ks. Fødselen startet 12 dager før termin. Dersom det blir planlagt Ks denne gangen. Hvor langtid i forveien vil det da skje (ca)?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Du får ikke ks noe tidligere selv om du har født før termin før, det fikk ihvertfall ikke jeg. Mine barn som er født vaginalt kom 13 og 17 dager før termin, men snittet med sistemann ble likevel satt til 10 dager før. De tar bare sjansen på det, om fødselen skulle starte tidligere tar de bare snittet når det skjer. Hos meg gikk vannet 15 dager før termin så da fikk jeg snittet med en gang og fikk ikke ventet til datoen som var planlagt 10 dager før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå