Gå til innhold

Blir så sprø! (utblåsning og bare klag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermorinnlegg akk fra meg også;

Har helgebesøk fordi mini hadde teaterfremvisning i kveld, hyggelig det, at de kommer for å støtte mini

- problemet er den fryktelig slitsomme sønnen hennes, som jeg burde være veldig glad i!

Svigermor er 50 år, og har med seg broren til min mann som er 10 år nå.

Det vanskelige er at hun OVERHODET ikke har energi til å oppdra denne gutten.

Peller seg i nesa, spiser snørret, tør ikke gå på do alene, fiser høylytt i stua (han tok i så hardt at det kom bæsj i trusa, og etterpå kom han til meg og villa ha bekreftelse på at "sånn KAN skje med alle, ikke sant?")

- han spiser ingenting annet enn pommesfrites, ketchup, loff uten pålegg, pølser og nudler. (SERIØST) Frokost, middag ,kvelds. Snakker i ett, sitter aldri i ro, kler ikke på seg selv, tar ikke inn beskjeder, sitter aldri gjennom et helt måltid. Søler, spiser som han er tre.

Legger seg aldri (10 år, og oppe til kl 12 - og blir da lagt med en bærbar dvd-spiller for å se på film)

Ja, huff, jeg er overbevist om at det er et udiagnostisert ADHD-tilfelle her, men de nekter å få han testet.

Har heller avlastningshjem og ekstrastøtte på skolen.

Jeg blir den stygge heksen HVER gang han er på besøk, for jeg krever at han sitter ordentlig ved bordet, kler på seg når han får beskjed og at datteren min legger seg i rimelig tid. Men det er jo grenser for mye jeg kan styre, når det er svigermor sin sønn.

Beklager, langt og sytete - men det måtte bare ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikkert det er adhd eler annen diagnose det er vel heller at din svigermor ikke orker eller gidder å oppdra barnet.

Et barn kan da ikke få lov til å sitte oppe så lenge eller ha slik dårlig kosthold det er omsorgsvikt.

Eneste godkjente grunnen til dårlig ensformig kosthold er de som ahr barn med mentale sperrer som autister hvor man enten får i de den maten eller ingenting fordi det låser seg for barnet.

om dette barnet ikke har diagnose så er det rett og slett fordi barnet ikke har lært å spise sunt/bedre og din svigermor ikke orker/gidder sette krav.

Om hun i tillegg ikke ønsker å få han sjekket for å se om det er en diagnose slik at han får den hjelp han isåfall trenger hadde jeg kontaktet barnevernet.

Hvordan vil det gå med dette Cabernet når det blir tenåring eller voksen?

Skrevet

Akkurat slik har jeg det også. Min mann har også en 20år yngre lillebror - som svigermor ikke gidder å oppdra. Det er helt tydelig at hun fikk enda et barn fordi den nye mannen hennes ønsket det slik. Hun har selv sagt at hun fikk et barn for hans skyld.

Og gang på gang blir jeg heksa fordi jeg krever iallefall litt folkeskikk i mitt hjem. Men gud så mange kamper vi har hatt.

Glemmer aldri den gang jeg satte frem et helt fat fullt av ganske mange vaffler. Jeg fikk ikke satt meg med bordet med en gang fordi telefonen ringte, men samtalen tok max 5 min. Da jeg skulle sette meg hadde lillebroren spist opp alt. Da ble jeg så paff. Svigermor hadde ikke sagt noe til sønnen. Hvordan der er mulig å spise så fort forstår jeg ikke, han må ha spist i rekordfart, men alt var borte. Da sa jeg rett ut at det hadde vært fint om jeg også kunne fått smake. Da svarte svigermor; Ja,ja han er en typisk vaffelgutt. Hva nå enn det skulle mene. Synst hun burde bli flau.

Nå er lillebroren her snart 12år og jeg ser at overnatting hos oss ikke lenger er så kult. Heldigvis!

Føler med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...