Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Snakket i forrige uke med en mamma som mente det var galskap å bruke 1000 kr el mer på reimadress til barna. Mitt barn har reimadress, men jeg lot være å kommentere utsagnet, man har jo ulik økonomi og ulike erfaringer, selv synes jeg reima er bra dresser. Men har lest her på dib at mange ikke liker dem. Da Luciafeiringen var over kledde mammaen på seg Canada goodw- jakken sin, og koster ikke de 8000 kr? Konklusjonen min er at foreldre prioriterer veldig forskjellig, jeg kjøper dyrt yttertøy til barna og billig til mannen min og meg, fordi ungene er ute hver dag, mens vi voksne går til og fra bilen...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 På den andre siden så kan mammaen bruke den jakken i 8 år mens poden bruker dressen i ett år. Ikke at ikke barna fortjener det beste, men det beste er ikke alltid dyrest.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Jeg synes både Reima og Goose er helt unødvendig.. men det er meg:)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Jeg jobber i barnehage og ser stadig barn som nesten ikke har klær - iallefall ikke varme nok, mens far kjører splitter ny bil. Jeg selv og mannen setter alltid barna først- derfor fikk mitt barn i år en trolldress til 1300kr, mens mannen ikke fikk ny jakke. Barnet vårt er tross alt ute i flere timer hver dag. Jeg har også en venninne som aldri kjøper nye klær til sine barn. De går i gamle filler. Alt for små klær. Her om dagen klaget hun over at frisør til barna var så dyrt. Men hun klarte allikevel å kjøpe nye klær til seg selv.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Ja, må si jeg blir overrasket over foreldre som prioriterer seg selv foran barna materielt sett, altså når det gjelder nødvendige ting som klær. Tviler på at det er så mange som bruker canada goose- jakken sin i 8 år...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Har kjøpt canada goose jakke til meg selv OG canada goose dress til barna. Reima er oppskrytt...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Nå vokser ikke vi vosken ut av klærene vi kjøper, så om vi kjøper oss en dyr jakke så har vi mulighet til å ha det flere år. Mens barna vokser ut av sine året etter. Men uansett så bør folk får lov til å kjøpe det dem vil til barna sine, dyrt eller ikke, uten å bli kritisert av andre.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Jeg har også kjøpt både jakke og rød canda goose dress til jenta mi. Hun er knall søt der hun stabber rundt i dressen, litt trang over magen er den blitt også. Lille gode puddingen min! Men kan bruke hvilken som helst jakke/dress jeg altså, i år ble det dette bare. I fjor brukte jeg jakke fra Bik bok til 350 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå