Gå til innhold

Kjøper dere mye julegaver på salg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har vi hatt ganske stram økonomi så vi har begrenset å bruke på julegaver.. har kjøpt endel på salg og i ellos. Har for eksempel funnet barnebøker og dvd`er til 49 kr, jeg tenker det er vel bedre om en kjøper postman pat film for 49 kr enn for 129 kr.. men tenker litt på at hvis noen finner på å bytte gaven ser de jo hvor billig den var..

Til mine søsken har jeg kjøpt kjøkkenartikler til halv pris.. de tror nok gaven er verdt mer enn den er. Prøver jo å finne skikkelige ting selv om vi ikke har så mye å rutte med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er helt lik...har kjøpt mye på salg og saumfart utrolig mye på nett i månedene nå før jul for å få med meg gode tilbud, gratis frakt osv.

Følte litt på det en gang, og snakka med noen som syns det bare er fint å være økonomisk: gaven er jo like fin selvom den er nedsatt :)

Skrevet

Det er det jeg også tenker, gaven er jo like fin selv om prisen er lavere.. men er vel litt redd for å virke gjerrig:)

Skrevet

Flott med salg, men synes det er dumt visst de som får gaven ikke får bytte. Ikke så lett visst det er salgsvarer.

Skrevet

Fornuftig gjort. Skal da ikkje bruke meir enn en har råda til. Og tanken som teller osv. :-)

Eg skulle bytte ei julegave engang på Spar-kjøp pga dynetrekk til 2 meter dyne, og vi hadde 220 lang dyne. Såg da at det var billig gave tanta mi hadde kjøpt, men syntes ikkje mindre om ho av den grunn. Eg nevnte det aldri for tanta mi, og beholdt dynetrekka til gjestedyner, siden vi bare ville fått småpenger om eg leverte dei inn.

Skrevet

Synst dessuten at enkelte tar helt av med dessa gavene. Skjønner ikkje at ting må være så dyre og masse osv. (og vi har sjølv god nok råd, er ikkje det det handler om).

Sånn som f.eks i barnebursdag. Av noken får vi lego til 300-400 kroner, og andre ei lita bok til 129,- Blir minst like glad for den rimelige presangen. Er der eg sjølv ønsker å legge meg pris-messig.

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt.

Men vi bruker 11000 på julegaver.

Og da koster gavene per person 100-300 kr.

500 til foreldre (de får en gave til 250 + bilder og en årkalender fra barnebarn)

Mine barn får gaver for max 1000 og mannen 800..

Kjøper gjerne dvd på tilbud. (men jeg er så dum og legger f.eks ved sjokolade eller en dvd til, slik summen blir 200 da)

Skrevet

Å herregud! Nevnte du det ikke? Jeg hadde forlangt mer penger for å gjøre opp for den kjipe gaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...