Gå til innhold

Kvinner som blir slått..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega(dame på 55 år) som i fylla klarte å fortelle hele jobben at hun har det forferdelig hjemme.Hun er gift med en mye yngre utenlandsk mann som banker henne gul og blå.

Vi har god kontakt hun og jeg,mye til felles og snakker så mye om mennene våre.Jeg var den eneste som ikke var på det julebordet så hun vet ikke at jeg vet. Men nå fortsetter hun og skryte uhemmet av denne flotte mannen sin,og jeg føler at hun lyver meg rett opp i ansiktet.De andre har prøvd å snakke med henne men da unnskylder hun han bare. Hva er det som får sånne damer til å bli i forholdet? blir hun truet,er hun dum og naiv eller hva?

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde dratt min vei på flekken! Det finnes så mange som vil hjelpe der ute. Eller finner slike damer seg i å bli utnyttet og slått. Er så trist på hennes vegne,men aner ikke hva jeg skal gjøre..

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så lett å bare dra...rett og slett fordi mannen har en slik makt over deg at du faktisk ikke ser en utvei. Jeg har LITT erfaring og i ettertid kan jeg se at jeg rett og slett var hjernevasket.

Jeg er en kvinne med bein i nesa, gode venner, nær familie og det skulle vært lett for meg å dra. Men slik ble det ikke...iallefall ikke med en gang. For jeg sa også en gang at om en mann skulle slå meg så hadde jeg dratt på flekken.

Jeg var svært forelsket i den mannen som slo meg ( en gang) men som hadde et slik psykisk overtak på meg at jeg synst det var ok at han klorte, sparket og daglig fortalte hvor mye feil det var med meg.

Og han visste hvor glad jeg var i han at han utnyttet det.

Til og med i dag kan jeg unnskylde han. Vi var jo så unge. Jeg hadde jo mine feil jeg også.

Jeg anbefaler at du skriver et brev til din kollega og gir det til henne personlig. Si at du vil være der for henne om hun trenger deg. Og fortell at det mannen hennes gjør ikke er normalt. For meg var hverdagen min normalen - skulle ønske noen kunne fortelle meg noe annet.

Skrevet

Ok tusen takk for fint svar! fint å høre at du kom deg ut av det forholdet. Da er det håp her også. Hun er jo verdens snilleste så får helt vondt i hjertet mitt..skal skrive et brev jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...