Gå til innhold

hva sier dette deg? ektepar slutter og gå med gifteringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ektepar slutter og gå med gifteringer, de bor enda sammen,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ikke passer lenger. Gifteringene altså.

Skrevet

Ikke så mye egentlig...at ringene har blitt for små, eller at det ikke passer å ha de på i jobbsammenheng...

Skrevet

Det sier meg ikke så mye.

Jeg kjenner også noen som av forskjellige grunner ikke går med ring, de er fortsatt lykkelig gift og veldig glad i hverandre.

Skrevet

? Skulle det bety noe?

Jeg vet om drøssevis av grunner til ikke å ha på seg ring, periodevis elle permanent.

Skrevet

Faren min gikk med giftering i nøyaktig 2 uker; han hoppet ut av lastebilen og ringen hang seg fast; holdt på å måtte amputere fingeren... Så han turde ikke bruke ring mer. Mamma smeltet den om og fikk en nydelig ring til da ;D Og foreldrene mine er nå gift på 34. året!

Skrevet

Vi har vært gift i 12 år, og har tenkt å være gift i mange fler - sånn fortrinnsvis til en av oss dør :)

Vi har ikke brukt giftering de siste 6-7 årene. Har bare blitt sånn. De passer fremdeles. Jeg har eksem og klør veldig, mens mannen min har en jobb som den må av i.

Har fått mange spørsmål etter gifteringen, men den ringen gjør meg verken mer elller mindre gift.

Skrevet

vi går noen ganger med, andre ganger uten, dette fordi vi ikke har lov til å bruke dem på jobb, og ikke alltid vi husker å ta den på igjen med en gang. Mange ganger kan det gå lenge mellom hver gang jeg kommer på å ta den på. Liker ikke å ha den på når jeg vasker, lager, mat eller steller unger- synes det er ekkelt med tanke på bakterier..

Skrevet

ingen forandringer med jobb eller slikt. ingen sykdom.

syns det er rart jeg.

har en jobb hvor ikke kan bruke smykker, ringer el lignende. men tar det på i garderoben på vei hjem,..

syns det virker rart. mulig for at for meg så er det naturlig og gå med min ring og forventer også at mannen min går med sin.

hi

Skrevet

Mannenmin tar av ringen når han trener, og glemmer ofte å sette den på igjen :P Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan gå med ringer. Men vi bruker jo ringene så ofte som mulig. Siste trimesteret var jeg forøvrig så hoven at jeg ikke fikk på hverken forlovelses- eller gifteringen.

Skrevet

Hvorfor synes du at det er så rart da? Selv om det er viktig for deg, er det da ikke rart at det ikke betyr det samme for andre? Eller mener du at det er kun din mening som er riktig?

Hvem er det du er så bekymret for da?

Skrevet

Jeg har snart vært gift i åtte år, men gifteringen brukte jeg bare helt i starten. Jeg klør av den og tar den egentlig bare på når jeg skal pynte meg:-)

Det gjør meg ikke mindre gift av den grunn, verken jeg eller min mann baserer forholdet vårt på en ring.

Han bruker sin fordi han liker det.

Skrevet

Jeg har vært gift i 11 år og har aldri eid en giftering eller en forlovelsesring. Vii hadde stram økonomi da vi giftet oss, og bestemte oss for å droppe det. Vi hadde til og med ikke ordentlig feiring av bryllupet, kun oss to og vitner. Lykkelig gift fortsatt, selv om gifteringen aldri har vært på fingeren.

Skrevet

Vet om flere par som ikke bruker gifteringene sine hele tiden. Har aldri tenkt på grunnen.

Vel har selv hatt besteforeldre der kun bestemor brukte ring. Bestefar brukte aldrig ring. Han syntes at den var i veien hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...