Gå til innhold

Hvor hyppige sv.kontroller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr.2 på vei, føler det var bedre oppfølging med førstemann. Jeg var på første kontroll i uke 13, og har time igjen i uke 20.

Jeg sa jeg gjerne ville gå til lege og jordmor annenhver gang som sist, men Legen svarte at de færreste andregangs fikk komme til hos jordmor. De prioriterte førstegangs og de med spesielle behov.

Er det ikke en gang i mnd som er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett, mens legen sikkert har rett i at kommunen ikke har råd til å opprette en ekstra jordmorstilling.

Det er ofte unike spørsmål i hvert enkelt svangerskap. Hvis du bor i en kommune med dårlig jordmortilbud, må du dessverre betale selv for en privat jordmor.

Skrevet

I min kommune fikk sanitetsforeningen til en ekstra jordmorstilling, så alle som vil kan gå til kommunal jordmor. Nå er det slik at de har et opplegg for å nå ut til alle gravide så tidlig som mulig, for å få dem til å begynne med folat, og tenke over sine drikkevaner. Det følger med en lapp med alle graviditetstester, der kvinnen oppmuntres til å ta tidlig kontakt med helsestasjon eller lege.

Det blir selvfølgelig litt feil hvis graviditetstesten viser seg å være negativ.

Skrevet

Jeg går til lege og jordmor og gjorde det med førstemann og :) Ikke noe problem det, går helst til jordmor - men pga blodprøver tar jeg et par kontroller hos lege og.

Var på første kontroll i uke 13, andre kontroll i uke 24 og tredje kontroll i uke 28. Skal igjen i uke 32.

Skrevet

Nå har jeg bare ett barn, men hadde bare kontroll hos jordmor (første hos lege). Det ble ganske ofte pga komplikasjoner, før hun fikk meg innlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...