Gå til innhold

Hva svarer man til sånt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er gravid med en som har et barn fra tidligere. De er samboere, men hun sitter her hos meg og sier rett ut" jeg hater maria" jenta til samboeren på 3 år:( jeg fikk sjokk!!! Hun sier hun hater å være stemor, hater ungen, syns hun er ekkel, vil ikke ha noe med henne å gjøre og bevist holder seg unna huset når maria er på besøk!?!! Hva feiler det henne? Man sier da ikke slik?? Jeg sier hun må finne på ting med jenta og få et forhold til henne osv men da sier hun bare" aaaldri" er ikke interessert! Hater at hun er tilstede! Og hun skal bli mor selv om 1-2 uker:( huff huff!! Jeg kommer til å eksplodere på henne neste gang hun sier slik for jenta er jo glad i henne, vil kose, gre håret og vise henne dukkene sine men hun avviser henne med det samme:(

Hva sier man til ei voksen dame som oppfører seg slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror en liten eksplosjon hadde vært på sin plass! Sånt sier man bare ikke om et lite barn. Tenk om det var hennes eget barn som ble behandlet sånn?

Skrevet

Dette er da virklelig noe hun brude tenkt på før hun valgte å blir samboer og få barn med denne mannen.

Det var vel ikke noen bombe at han hadde et barn fra før ?

Hun bør settes alvorlig på plass, og det skal ikke gå ut over jenta at pappaen har fått seg ny dame.

Skrevet

Du setter henne på plass selvfølgelig! Også forteller du henne at om hun ikke er villig til å la den 3 år gamle jenta komme inn i varmen vil du fortelle samboeren hennes om hva hun har sagt til deg. DU er vel ikke av en sånn type som sitter å ser på den slags, hi ?

Skrevet

Jeg tenker også å si til henne at det kunne vært hennes barn som ble behandlet slik om det blir slutt mellom de to (noe jeg tror). Samboer er klar over at hun ikke liker barnet hans, men han sier ingenting:(( blir så lei meg på jentas vegne! Rett før jeg kontakter moren hennes om hun ikke skjerper seg!! Tror nok jeg må si det til henne med en streng og alvorlig tone neste gang vi sees for det tærer på samvittigheten min at jeg vet disse tingene. Familien til venninna mi sier også hele tiden til henne at hun ikke kan forskjellsbehandle når de blir til 4, men det hjelper lite:(

HI

Skrevet

Vel, tror du må ta en prat med henne altså.

En ting er brennsikkert - og det er at hvis hun velger å behandle den lille jenta sånn så ender hun opp som alenemor.

pappan er like glad i barna sine, og uansett om hun er moren til det ene såbryter han med henne hvis hun gjør slik at et av barna hans ikke har det bra. Så enkelt er det.

Ungen er fullstende\ig uskyldig i denne situasjonen og hun MÅ ta seg kraftig sammen.

tenk hvordan det føles for ei lita jente å bli hatet av stemor?

Å ja, hun merker det... Og tenker på det... Og spør...

Snakker om det med mamman sin, i barnehagen.

Æsj, venninna di høres ut som ei skikkelig DRITTKJÆRRING!

Skrevet

Hvorfor i all verden har hennes samboer valgt å få barn med ei som HATER hans barn, og hvorfor i all verden er du VENNINNE med et slikt forferdelig menneske??? Denne 3 år gamle jenta får garantert livslange psykiske skader dersom hun vokser opp med en stemor som hater henne... Høres ut som om samboeren ikke har ryggrad i det hele tatt, og at din venninne er en stor egoist blottet for empati.

Skrevet

Han vet ikke at hun hater henne, men vet hun har "problemer" med henne..? Ikke vet jeg. Hadde jeg vist at min venninne var slik en person ville jeg ikke vært hennes venn, men nå må jeg si noe til henne og ikke bare vende ryggen til! Er ikke akkurat stolt over henne. Huff, håper de går fra hverandre da disse mørke sidene hennes dukket opp straks hun var gravid!!

Skrevet

Jeg skal ikke direkte forsvare venninnen din, for det er sterke ord hun bruker når hun sier at hun hater datteren hans. Men jeg har allikevel full forståelse for at man ikke klarer å få noe veldig hjertelig forhold til stebarn.

Venninnen min har det litt på samme måte, hun har aldri brukt så sterke ord men innrømmer i all fortrolighet at hun sliter med stebarnet sitt.

Det jeg sier til henne er at hun er nødt til å ta konsekvensen av å få barn med en mann som har barn fra før og det er hun klar over, men jeg setter pris på at hun lufter dette med meg istedet for med mannen eller hans sønn.

Skrevet

Det kan jeg også forstå, men det var så ekstremt. Hun sa rett ut at hun skulle ønske barnet ikke var til:( man kan godt ha problemer med stebarn osv men det at hun viser det så bevist er så skremmende! Hun avviser henne åpentlyst.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...