Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Er det greit å vente med lege til i morgen? Barn 13mnd. Litt diare oppkast i 2døgn. Trøtt, og grinete. Inntak siste 24 timer: 2dl mme, 70ml vann, 30ml saft. 1/4 brødskive, 3 kjeks. Barn 23mnd. Litt oppkast og diare siste 4 døgn, men ikke så mye. Grinete og trøtt. Inntak siste 24 timer: 1,5dl saft, 1dl biola, 2 brødskiver og 7 druer.. Begge tisser litt enda, men ikke mye. Er det greit å se an til i morgen evt mandag? Har lite lyst til å ut å kjøre ikveld, det er så kaldt ute:/
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Du bare må få i de mer drikke.Skal ha ca 1 liter i døgnet.Barn blir fort dehydrerte.Når bleiene begynner å bli tørre er det allerede farlig.. tør ikke råde deg til å vente ...vet ikke hva jeg hadde gjort. Må bare tvinge i de litt drikke hele tiden.Jeg hadde en liten sprøyte som jeg brukte i munnen til sønnem min( uten spiss sef) da måtte han svelge og jeg ga brus,saft og alt jeg eller ikke gir han.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Har du ikke en legevakt du kan ringe og høre med? det hadde jeg gjort,så kan de avgjøre om du må ut! her i oslo kan man få legevakt-lege hjem..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Hi her.. Har prøvd alt mulig, me avledning, tv, plastsprøyte, brus, saft, vann osv.. Fikk i de litt mer nå. Inntak væske siste døgn: barn 13mnd: 4,1ml mme/vann/saft 23mnd: 4dl vann/saft/biola.. Eldste har tisset 2 ganger i dag.. Minste har hatt litt urin i bleien 3-4 ganger idag.. De sover nå.. Ikke mulig å få legevakt hjem her dessverre:/
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Legene har alltid sagt til meg at så lenge det kommer urin så går det. Jeg ville ventet til i morgen. Men, du kan alltids ringe legevakten for råd, det bruker å være veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå