Gå til innhold

Bekymret ang sykt barn og lite væske/matinntak:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å vente med lege til i morgen?

Barn 13mnd. Litt diare oppkast i 2døgn. Trøtt, og grinete. Inntak siste 24 timer: 2dl mme, 70ml vann, 30ml saft. 1/4 brødskive, 3 kjeks.

Barn 23mnd. Litt oppkast og diare siste 4 døgn, men ikke så mye. Grinete og trøtt. Inntak siste 24 timer: 1,5dl saft, 1dl biola, 2 brødskiver og 7 druer..

Begge tisser litt enda, men ikke mye.

Er det greit å se an til i morgen evt mandag? Har lite lyst til å ut å kjøre ikveld, det er så kaldt ute:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare må få i de mer drikke.Skal ha ca 1 liter i døgnet.Barn blir fort dehydrerte.Når bleiene begynner å bli tørre er det allerede farlig.. tør ikke råde deg til å vente ...vet ikke hva jeg hadde gjort. Må bare tvinge i de litt drikke hele tiden.Jeg hadde en liten sprøyte som jeg brukte i munnen til sønnem min( uten spiss sef) da måtte han svelge og jeg ga brus,saft og alt jeg eller ikke gir han.

Skrevet

Har du ikke en legevakt du kan ringe og høre med? det hadde jeg gjort,så kan de avgjøre om du må ut! her i oslo kan man få legevakt-lege hjem..

Skrevet

Hi her..

Har prøvd alt mulig, me avledning, tv, plastsprøyte, brus, saft, vann osv..

Fikk i de litt mer nå.

Inntak væske siste døgn: barn 13mnd: 4,1ml mme/vann/saft

23mnd: 4dl vann/saft/biola..

Eldste har tisset 2 ganger i dag.. Minste har hatt litt urin i bleien 3-4 ganger idag..

De sover nå..

Ikke mulig å få legevakt hjem her dessverre:/

Skrevet

Legene har alltid sagt til meg at så lenge det kommer urin så går det.

Jeg ville ventet til i morgen. Men, du kan alltids ringe legevakten for råd, det bruker å være veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...