Gå til innhold

ang aldersforskjell på barna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare si at min lillesøster er 12 år mindre en meg. Vi har bestandig hatt glede av hverandre, nært forhold, sluppet unna endel krangling i.o.m at jeg ofte forstod når jeg skulle stoppe siden jeg var endel større. Nå er vi voksne og har fremdeles ett nært forhold. Hun er lillesøster, jeg er storesøster og vi er venninner.

Tror nok ikke aldersforskjellen er det som teller størst rolle for hvor nørt forhold man får til søsken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Jeg har en aldersforskjell på 7,5 år mellom min første og min andre. De har det veldig bra sammen selv om minstemann bare er 9 mnd nå. Hun forguder storebroren sin og alt er stas med han. Han igjen er veldig stolt over å ha blitt storebror:-) hjelper til og er veldig ansvarsfull.

Skrevet

Det er 4 år mellom meg og min søster og vi kunne leke noe sammen da vi var små, men da hun ble ca.11-12 år og jeg bare var 7-8 år ville hun ikke ha meg med.

Vi begynte ikke å kunne være "venner" igjen før jeg ble 16 år og hun 20 år.

Skrevet

Ja det med periodevis venner er jo en helt vanlig ting, man har jo som oftest en nær relasjon alikevel. Jeg har også en som er ett par år yngre enn meg, vi gjorde ikke annet enn å krangle, husker jeg hatet hun..Helt til hun var borte mere en 1 dag, da savnet jeg henne skikkelig!

Jeg har en på 6, og venter barn nå. Har egentlig aldri vurdert at det kan bli problematisk ifht aldersforskjell, situasjonen har rett og slettt vært sånn at den aldersforskjellen ble det. Ser bare her på dib, at det er mye negativt ang ikke få "to tette"

HI

Skrevet

Jeg har tre søsken, en som er åtte år yngre, en som er tre år yngre og en som er et år eldre. Mitt søsken som er et år eldre og den som er tre år yngre har jeg lite kontakt med. Kun når jeg tilfeldig treffer dem. Mens min yngste søsken har jeg masse kontakt med, vi er på samme stedet i livet, har barn på samme alder osv. Og vi har heller ikke kranglet noe særlig. Jeg syntes at det var veldig kjekt å ha noen å leke mamma for da jeg var yngre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...