Gå til innhold

Dere som har hatt parvoviruset når dere var gravide....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags oppfølging fikk dere? Hvor ofte var du på kontroll? Og hva sjekket han/hun?

Min gynekolog visste veldig lite om dette, jeg måtte fortelle han alt han skulle sjekke, men er redd fort at jeg ikke vet selv alt som bør sjekkes. :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at gynekologen tok ultralyd av fosteret. :) Er det noe som bør sjekkes i forhold til meg selv? Er bare fosteret som har blitt (delvis?) sjekket til nå...

Mvh

HI

Skrevet

Jeg vet ikke om det er så mye som bør sjekkes ekstra underveis, men jeg vil anbefale deg å være litt obs på slutten av svangerskapet og i tiden etterpå dersom du føler deg dårligere enn du burde. Parvovirus er et av virusene som det forskes på i forhold til hjertesvikt under/etter svangerskap og de fant i hvert fall parvo i min hjertebiopsi etter at jeg fikk dette. Det er sikkert mange som har parvovirus for det er vel ganske vanlig, tror jeg. Så trenger jo ikke bety at du får noen konsekvenser av det. Men det kan være greit å være litt obs slik at du kan få sjekket det ut dersom du får symptomer som svært tungpustenhet (spesielt når du ligger), gjerne med tørrhoste og vann i kroppen og slippe å bli veldig dårlig før noen skjønner hva det er :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...