Tre er topp:) Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 Vi pusser opp på jobben og jeg står i malingslukt i 8 timer hver dag!!! Jeg jobber bare fire dager i uken, men kjenner at jeg får vondt i halsen av lukten.Jeg er 18 uker på vei. Er dette farlig for babyen??? Det gjør meg ingenting å jobbe så lenge det ikke utgjør noen fare. De maler jo ikke rundt meg hele tiden og jeg har mulighet til å gå litt bort og lufte litt også. Men man tenker jo så mye rart når man er gravid:)
magica78 Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Hei, det er vanskelig å si uten å vite hva slags maling de bruker. Men jeg vil tro du ikke bør være der, er kun få malinger som ikke er skadelige. Så du bør nok ihvertfall finne ut hva de maler med, tror ikke det er sunt å sitte mange timer i malingslukt!
litekreativtbrukernavn Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Hør med de, men jeg vil annta at de bruker oljebasert maling, og det bør du holde deg unna. -Man har enda ikke funnet klare funn på gravide, men dyreforsøk har vist seg at oljebasert maling er uheldig. derfor frarådes det av helsedirektoratet. Om de da ikke har annet kontor å sette deg på, så går det innunder "risiko på arbeidsplass" -og du kan søke svangerskapspenger av NAV (via fastlege og arbeidsgiver) til oppussingsarbeidet er over. -Jeg er ikke pro sykemelding/å gå hjemme i svangerskap, men ville ikke risikert barnets helse. Og hvis du syntes at det er ubehagelig, så sier det seg selv. http://www.lommelegen.no/373309/oppussing-i-svangerskapet https://www.onlinelege.no/svar/_kan-gravide-male-eller-oppholde-seg-i-nymalt-rom-hva-med-barnet-naar-det-kommer_ref:edgajf54
Gutt2011+Spire2012 Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Er nok enig i de over. Vet ikke hvordan jobb du har, men er det mulig å være en annen plass? eller så tror jeg nok jeg ville vært litt hjemme i denne perioden... (men kommer så klart an på malingen også da.. )
maren83 Skrevet 18. desember 2011 #5 Skrevet 18. desember 2011 Hei! Jeg er malermester, og kan ganske sikkert garantere deg at de ikke bruker oljemaling. Det ble "ulovlig" i norge fra 2010. Man kan fremdeles bruke det i spesielle tilfeller, men er det ett kontorlokale det er snakk om, brukes det kun vannbasert( evnt vannholdig olje) maling. Det er liten risiko for fosteret under denne perioden, og for deg. Men du skal selvfølgelig kjenne på kroppen din. Blir du uvel, skal du ikke være der. Det er nok mest for din egen del, ikke noe godt å gå rundt å være dårlig på jobb.. Uansett, lykke til videre
litekreativtbrukernavn Skrevet 18. desember 2011 #6 Skrevet 18. desember 2011 Maren 83; -Beklager egentlig for at jeg skrev at jeg antok at de brukte Oljebasert maling, dette er absolutt ikke mitt fagfelt.. (kjente jeg ble litt flau over å virke så påståelig) Jeg bare trodde at det "satt" så mye bedre en vannbasert, og at man derfor brukte det i industrien (pga holdbarhet) hehe. Godt vi er folk av alle slag, med mange fagfelt som kan komme med fakta! hehe ) Ha en fin 3.dje advent dere!
maren83 Skrevet 18. desember 2011 #7 Skrevet 18. desember 2011 Hihi håper ikke jeg virket "streng" var ikke meningen isåfall Skjønner deg godt, for olje har jo vært brukt så lenge, og det er jo også veldig sterk maling. Men heldigvis er det kommet mye bra i vannbasert også.... Ha en fortsatt fin søndag!! :)
litekreativtbrukernavn Skrevet 18. desember 2011 #8 Skrevet 18. desember 2011 Jeg oppfattet deg iallefal ikke som streng og 4.de advent dere, det var det jeg mente. jadda...her har ammetåka slått til et par mnd for tidlig.. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå