Gå til innhold

Krem mot strekkmerker?


Min første 2012

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med krem mot strekkmerker? Og når er det i så fall vanlig å begynne med det? Noen krem å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynnt og få strekkmerker på puppene og på siden av magen, kjøpte en krem som fra Matis som skulle være forebyggende og hjelpe og fjerne det som var. På meg funker den som bare pokker :D Har vært flink og bruke den på mage hver kveld, og har ikke tendenser til at det kommer noe enda, (har fått ganske stor mage allerede)

Den er ganske dyr, men for meg, absolutt verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig flittig med å bruke strekkmerkekremen fra Dr. Greve ( fåes kjøpt på apotek 1). Begynte med den med engang jeg fikk vite at jeg var gravid. Smurte morgen og kveld og så ikke antydning til strekkmerker noen steder, huden holdt seg også veldig spenstig og glatt på de stedene jeg smurte..

Meeen så begynte jeg å bli litt sløv med smøringa bare en dag i ny og ne og kunne glemme en uke. Da begynte det å komme strekkmerker for fult på magen og nå får jeg nye hver uke.

Vet ikke om kremen hadde noe å si men føltes sånn. Er jo pga underhuden at strekkmerker dannes så skal vell egentlig ikke ha noe å si om man smører.. Men føltes som sagt ut som det hjalp og hadde ingen frem til jeg begynte å bli sløv med å smøre ;)

Det skader jo ikke å prøve !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange strekkmerkekremer, men jeg vet ikke om de hjelper. Jeg tror at man forbygger bare ved å massere huden og bruke fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var veldig veldig flink i mitt første svangerskap.Brukte Weleda sin olje (?) og en dyr en fra Biotherm. Men desverre kom strekkmerkene helt på sluten. Eller, det vil si, de ligger i lærhuden lenge, før de synes på overhuden.

Noe jeg lærte i ettertid er at strekkmerker er arvelig.

 

Jeg kommer til å smøre meg like hyppig denne gangen, men har liten tro på at det fungerer. Huden vokser og strekker seg uansett, det er liten en krem eller olje kan bidra.

 

Men derimot, drikk mye vann og ta B vitamin, spis sunnt. Disse tingene hjelper mye på huden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neineinei.. Jeg blir så lei meg på vegne av dem som går til innkjøp av steindyre kremer fordi de tror det kan hjelpe mot strekkmerker.

 

Det er bra å smøre huden, absolutt, men INGENTING, les INGENTING hjelper mot strekkmerker, det eneste må være å drikke mye vann, det KAN føre til mer fukt i det hudlage som sprekker og danner strekkmerker.

 

Kremer vi tilfører huden har ikke den evnen, uansett hvor mye nanoteknologien har tilførtkremer de siste 10 år, de har ikke den evnen til å trekke så dypt ned i huden at det har noen som helst effekt mor strekkmerker, dessverre.

De beste kremer på markede kan gjerne trekke ned i halve det øverste hudlaget, og de er bra for å hindre ytre sprekker av huden forårsekt diverse som kulde, tørrhet av YTTRE laget med hud.

 

Strekkmerker er arvelig og ingenting å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det Leirha skriver!

 

Jeg har nettopp hatt om huden på skolen, kremer har ingen positiv effekt, tvert imot, den skader heller huden og gjør den enda tørrere. Huden består av tre lag, og kremen til kun legge seg ytterst i det øverste laget (det som fornyer seg konstant). Strekkmerker kommer fra det nederste laget, og kremen har ingen effekt på det omr, langt ifra.

 

La huden din jobbe selv, det er det beste du kan gjøre!

 

Huden er kroppens største organ, stol på at den kan jobben sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg brukte Nivea creme. en blå , flat, rund boks. den er kjempe fet og jeg fikk ingen strekk merker på magen og de omdrådene jeg smurte. men lårene som jeg ikke tenkte på er full av strekk merker.

satser på denne under denne graviditeten. er nå 21 uker og har ingen antydninger til det. så lenge man bruker en skikkelig fet olje så har jeg troen uansett.

 

bedre enn å ikke gjøre noe hvis man vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann er viktig når det kommer til dette. Men en annen viktig ting, for mange, er å drikke litt olje (enten olivenolje el eller tran). Akkurat teknologien bak dette kan jeg ikke 100% men det har noe med at noen kropper ikke klarer å ta opp all funktigheten i vannet (gjelder feks for folk med atopisk eksem, veeeldig tørr hud osv). Derfor kan det være smart å få i seg litt olje også (og i tillegg hjelper jo det fint på en mage som etterhvert kanskje blir litt treg?). Vet ikke om det hjelper mot strekkmerker, men det er i alle fall med på å ta opp fuktighet innenfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte som Leirha sier..

 

Jeg har alltid smurt meg med body lotion hver dag siden tenårene. I puberteten fikk jeg litt strekkmerker på hoftene og siden av rumpa. I min forrige graviditet fikk jeg ingen strekkmerker, og har så langt ikke fått noen denne gangen heller :)

 

Hvis du sjekker litt på nettet, eller spør en hudlege, vil de si det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg brukte jordnøttolje sist, men det funket ikke.

Legen min (som er barnelege) anbefalte FET krem, IKKE dyr krem.

 

Hva med Apo Base eller Nivea sin?

Endret av bambins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocoa shea body butter fra Body shop er veldig god! Du kan sikkert bruke de andre typene også, men jeg ble anbefalt denne mot spesielt strekkmerker. Fikk ingen i første svangerskap og sverger til denne igjen. Men det er sant at kremer alene ikke kan forebygge strekkmerker. Lurt å ta vitaminer og omega 3 for huden sin del også og drikke mye vann! Det er også genetisk så hvis moren din har veldig mye f.eks. er det større sjans for at du får det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på apoteket å spurte om det fantes en krem mot strekkmerker, der sa de at det hadde de sluttet å selge for det finnes ingen forskning på at det har noen som helst effekt. hun anbefalte en parfymefri og parabenfri krem som jeg kunne bruke når huden blir tørr, for det blir det jo til tider. Men strekkmerkene kom til å komme uansett fordi det hadde noe med hormoner å gjøre:) Så ikke kast bort pengene deres på dyre kremer! er ikke sikkert dere hadde fått noen strekkmerker hvis dere ikke hadde brukt noe i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap (for tre år siden), så fikk jeg ikke strekkmerker. Men, det var kanskje for at jeg hadde gått ned 20 kg i forkant...Uansett; så smurte jeg meg med bobylotioen stort sett hver dag, så kanskje det hjalp, ikke vet jeg, men, jeg smører meg ihvertfall like flittig denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocoa shea body butter fra Body shop er veldig god! Du kan sikkert bruke de andre typene også, men jeg ble anbefalt denne mot spesielt strekkmerker. Fikk ingen i første svangerskap og sverger til denne igjen. Men det er sant at kremer alene ikke kan forebygge strekkmerker. Lurt å ta vitaminer og omega 3 for huden sin del også og drikke mye vann! Det er også genetisk så hvis moren din har veldig mye f.eks. er det større sjans for at du får det...

 

Jeg ble også anbefalt denne. Er førstegangsgravid, så kan ikke si om den virker enda, men har smurt meg siden uke 10-12. Etter tips fra min mor har jeg også begynt å peele magen, rumpa, nedre rygg og lårene et par ganger i uka, og massere med hampvott etter dusjing. Har i det minste fått veldig glatt og myk hud på magen, så vil tiden vise om det blir strekkemerker eller ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Bodyshop er jo fet og god :) Den har jeg og prøvd.

Med nr.1 hadde jeg ingen strekkmerker før helt i slutten, da sa det POFF og så var de der :P Nå skal det sies at den magen var diiiiiger mot slutten da ;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...