Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 hva gir dere? Er 5 ansatte i den ene bhg og 6 i den andre. Helt blank på hva jeg kan finne på.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 I år fikk de en eske sjokolade og ett kort.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Så enkelt og greit, snapper den jeg:) Takk skal du ha. HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Vi gir god konfekt fra sjokoladeslottet.no
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 Dryktelig merkelig det derre med gaver til barnehage ansatte. Jeg har jobbet i kommuner, i fylkeskommune, og i staten. Jeg har jobbet i NAV, på sosialkontor, arbeidskontor, bofellesskap, barnevernsinstitusjon, i kommunal helse, på sykehjem, i hjemmetjenesten, på sykehus. INGEN, ikke et av disse stedene har det vært akspetert å ta i mor noe som helst form for gave fra klienter, pasienter eller pårørerende. Ikke har det vært vanlig heller, men når det har kommet opp for meg, eller for kollegaer, så har det vært klare retningslinjer på at man er på jobb, og man gjør det man skal, og man tar ikke i mot gaver. Hvorfor skal de være så fryktelig annerledes i barnehage. Jeg har flere i slekta som er lærere og ingen av dem har blitt smurt med alle mulige gaver, verken sjokolade, body lotion eller annet. Er jo helt sykt at det skal være en ordning.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Da har dere kanskje ikke fortjent noe:) Mange jeg kjenner som har jobbet de stedene du nevner har fått gaver.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Har selv jobbet mange år på sykehus, var ikke uvanlig med en gave der. Ga selv en konfekt da jeg dro fra barsel.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 Har selv gitt både sjokolade og vin til de ansatte i barnahagen. Og selv fått sjokolade, kremer, øyemasker og vin fra foreldre i barnehagen der jeg selv jobber. Syns det er hyggelig å bli satt pris på, og å vise at man setter pris på andre Er definitivt ikke "smøring" med en gave til jul/sommer.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 hvorfor gi gave til de ansatte, altså jeg ser jo det at det er koseligt og gi en liten oppmerksomhet.... men om jeg skulle gitt gave, ville jeg heller gitt noe de voksne kunne fått bruk for på avdelingen. Men de voksne gir jo ikke akkurat gave til alle barna..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #11 Skrevet 17. desember 2011 Er vel en gave i seg selv at de gidder å jobbe med å passe barna våre og få lite lønn for jobben?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #12 Skrevet 17. desember 2011 Det er helt vanlig å ha policy mot å akseptere gaver.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #13 Skrevet 17. desember 2011 Jeg jobber som førskolelærer i Oslo kommune. Vi har lov å ta imot gaver som kan deles med andre ansatte, som sjokolade, en blomst til avdelingen etc. Har også fått beskjed om at får vi en telysholder hver privat er dette også ok. Tror ikke de ansatte flest i bhg forventer gaver, men vi synes det er hyggelig med kort etc. Er jo sammen med barna/ familiene hver dag, ikke helt det samme som en bruker i NAV el. vil jeg si! Pappaen min er bilselger og når jeg ser alt han får av kunder, leverandører etc. blekner mine "barnegaver" litt! I vår barnehage har FAU gått sammen og kjøper gave til alle de ansatte sammen, slik at hver familie slipper tenke på det (frivillig å være med selvsagt!)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #14 Skrevet 17. desember 2011 Hallo, hva er problemet med å gi/motta en konfekteske til jul? Tror neppe de særbehandler min gutt pga det:-). Synes det er vanskelig i hverdagen å vise nok at jeg setter pris på barnehagen, så dette er en måte å gjøre det på. Er ikke snakk om dyre gaver til hver enkelt akkurat. Skjerpings
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #15 Skrevet 17. desember 2011 Har i dag kjøpt 2 konfektesker som mine 2 barn skal få gi de ansatte på avdelingene sine på mandag:) Har pakket de inn og så har jeg skrevet et julekort som "liksom" er skrevet av barna mine da, der det står noen fine ord:) Dette gjør jeg fordi jeg er fornøyd med barnehagen, barna gikk i en annen barnehage før og der var vi IKKE fornøyde, de fikk ingen julegave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå