Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Blir egentlig kvalm av det meste jeg spiser. Finner liksom ikke noe jeg synes er godt lenger. Middag er det verste. Spesielt poteter og saus..ugh.. men det er det beste mannen og barnet vet så det går mye i det. Jeg spiser veldig lite og vil tro jeg får i meg altfor lite næring. Har gått ned 11 kg de siste 3 mnd. Veier 59 kg nå(er 168 cm høy). Vil ikke gå så mye mer ned nå. Men er sliten og slapp fordi kroppen min får ikke alt det den trenger. Finnes det noe jeg kan ta av næring som ikke er mat, noe flytende kanskje? Kan jo kjøpe næringsdrikker men det blir jo litt dyrt i lengden, og får jo ikke dette blå resept, jeg er jo ikke alvorlig syk heller. Har prøvd mange forskjellige medisiner i forhold til diagnosen og disse medisinene fungerer best og gir meg best livskvalitet. De andre jeg har gått på har gitt meg besvimelsesanfall og det funker ikke hverdagen. En vanlig dag spiser jeg : Spiser aldri frokost for er alltid plaget med kvalme om morgenen, får aldri i meg noe mat. Spiser meg mat for tidlig så kaster jeg opp. Spiser til lunch og da får jeg i meg et rundtstykke eller en youghurt. Middag, ca en 1/3- 1/2 porsjon.(kommer ann på hva vi har) Kvelds. en brødskive eller en banan. Syns dette er så frusterende for jeg er egentlig veldig glad i mat Men ble advart av legen om at vektnedgang pga redusert matlyst var svært vanlig med disse medisinene. Men jeg er jo ikke sykelig tynn så det var ikke noe problem for meg å gå på de sa han. Håper bare ikke jeg går så mye mer ned nå. Alt fettet har jo rent av meg. Jeg burde jo trene også men jeg er jo så slapp og har ikke energi til å trene etter en lang arbeidsdag, men man får jo energi av å trene. Men jeg burde jo få i meg mer mat i tillegg. Nei huff , noen råd?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Bytte ut medisinene med en annen type medisiner som ikke har samme bivirkning? Hvis du kan ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå