Gå til innhold

Er det noen barneverns bloggere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på de som har mistet sine barn til barnevernet og skriver om det.eller noen som er på mødrehjem.eller andre bloggere som har kontakt med barnevernet,.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den bloggen leser jeg:)Lenge siden hun har skrevet noe nå.håper hun kommer seg ut av mødrehjemmet med barnet sitt.Det var meningen hun skulle få reise hjem i januar men nå har mødrehjemmet forlenget oppholdet og sier hun må være til mars..;:/

Skrevet

Huff da... de tar ikke noe hensyn til om mødrene blir slitne og leie der. Men det virker som hun har fått så gode tilbakemeldinger på mødrehjemmet.

Skrevet

Er ikke ungen hennes pen nok for henne? Hun har jo phothoshoppa ihjel 90% av bildene hans!!!!

Utrolig sært....

Skrevet

Det er vel mer av hensyn til ungen at hun evt må forlenge sitt opphold på mødrehjemmet?

Syns folk må huske at det man leser på en blogg er en veldig ensidig fremstilling av virkeligheten. Så det at hun forteller at barnevernet behandler henne dårlig og gjør alt dette helt uten grunn, betyr ikke at det er det som er sannheten!!!

Skrevet

Men babyen ønsker nok ikke at noen skal slite ut mora hans fullstendig. Slitsomt å forholde seg til at de trenger enda lengre tid til å observere henne. Hun har ingen garanti for å få slippe ut i mars heller.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Siril Helen, hvorfor ble du fratatt barna dine?

Skrevet

HVorfor bler hun her Anette fratatt sønen? STår ikke noe om det.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg var, men saken ble henlagt da bv hadde motatt feilinformasjon fra mødrehjemmet jeg var på. Og etter ny innhentet info fra familie og beksjente samt advokat, og at jeg godtok allt de ba om henla de saken da de skjønte de hadde gjort en feil. Deilig følelse så bv gjør altså feil. Selvom de fleste her inne sier "bv er her for å hjelpe deg, og skal alltid sette inn alle tiltak før de tar beslutningen om å fjerne et barn fra moren" Vel i mitt tilfelle var det ikke slik. Bv fattet vedtak uten engang å inkalle meg til møtet. Nå gikk jo dette bra, men det var et helvete noen mnd.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg har vel en blogg et sted, men da saken ble henlagt orket jeg ikke skrive mer var så lettet ville bare bli ferdig å glemme alt, Har vel ikke slettet den enda, men det burde ejg vel.

Skrevet

Har tidligere skrevet her inne som "sopp i vognbagen"-dama. Ble kalt det fordi jeg brukte vognbag til babyen, og den barnevernsansatte sa det ville komme sopp i vognbagen.

De helseansatte kikket på mitt Helsekort for gravide. Det stod noen diagnoser der (eller noe som kunne tolkes som diagnose). Det ble visst litt oppstandelse, og det ble tre bekymringsmeldinger til Barnevernet. Jordmora på helsestasjonen ringte til og med til barnevernsvakten flere ganger, og en av gangene sa hun at jeg "ville trenge hjelp til det aller meste". Noe så frekt... Dette har jeg fått vite i ettertid,

Pga alle meldingene ville Barnevernet ha inn miljøarbeider i hjemmet helt fra begynnelsen av. Da vi nektet det, brukte de heller en mengde uventede besøk som jeg etter hvert ble grundig lei av. De avsluttet undersøkelsen med bekymring, og sa de skulle komme tilbake igjen etter seks måneder. Jeg var litt optimistisk i forhold til det, men det viste seg at de hadde bestemt seg for å ta oss i den neste undersøkelsen.

De vedtok sakkyndig utredning før de hadde sjekket hvordan det stod til med oss, og var veldig strenge. De utvidet undersøkelsen til 6 mnd også, og til slutt krevde de omfattende tiltak i hjemmet (hjemmet fullt av sosionomer, psykologer o.l.) og sakkyndig utredning, ellers ville de sende saken til Fylkesnemnda. De sa det hastet, derfor ga de oss en kort svarfrist. Vi nektet dette også, og fikk brev i posten om at de ville begjære omsorgsovertagelse på grunn av framtidig omsorgssvikt. Jeg ble syk av alt stresset (men ikke så syk at jeg falt helt sammen).

Nå ser det kanskje ikke ut til at de kommer til å sende saken til nemnda, de har visst plutselig kommet i tvil om "den gode saken sin". Jeg frykter nye bekymringsmeldinger. Både mannen min og jeg har fått nye leger (den ene er vikar). Og begge fikk i begynnelsen brev med spørsmål om informasjon fra Barnevernet. Dermed tror de det har kommet inn bekymringsmeldinger om barnet fra noen andre, noe som ikke er tilfelle. Jeg gikk nettopp igjennom det reneste forhør hos min vikarlege da hun skulle finne ut hvem som var bekymret for barnet.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Anette har ikke mistet sønnen sin, hun har fått ham tilbake og barnevernet har trukket fylkesnemdsaken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...