Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Henta ungen min i barnehagen i dag kl 15 - han hadde da på seg samme bleie som jeg leverte ham i kl. 8 i dag tidlig... Dette skjedde forrige uke også. I dag var han ute da jeg henta, og hadde vært ute over en time. Bleia var TUNG, mye tynge enn en nattbleie. Og kliss våt. det er kaldt ute... Blir så frustrert altså!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Har du tatt det opp med de? Om ikke gi beskjed si at det har nå skjedd to ganger. Spør om de ikke har liste hvor man krysser av ved bleieskift slik nesten alle barnehager har idag og si fra at de bør starte med det om de ikke har det eller bli flinkere å følge med på den slik at de vet alle får ny bleie om de har. Normalt sett så skifter man bleie etter lunsj og før eller etter siste måltid på alle bleiebarn i barnehagen. pluss ellers ved behov. Så at de har klart å glemme han 2 ganger på en dag og flere dager viser at de overhode ikke har oversikt eller rutiner
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Dette må du ta opp med bhg, er jo ikke behagelig eller bra å gå så lenge med en bleie. Hos oss har de faste rutiner på å skifte bleie på alle barna etter begge måltidene (lunsj og mellommåltid). Og skifter i tillegg selvsagt også hvis de bæsjer.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Ta, det opp med de! Jeg har også opplevd dette en gang. Kjente jeg ble irritert da jeg oppdaget det da vi kom hjem. Men tenkte er det kun denne ene gangen så lar jeg det gå, skjer det igjen sier jeg fra.Skjedde ikke igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Er det vansklig og ta detta opp med barnehagen eller ? Blir irritert at du sier det her, er du eit menneske som ikkje tårer å snakke med folk. Blir så irritert og lese detta kom til meg så skal jeg hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 De har tydeligvis ikke noe system for å fange opp barn som bare tisser i løpet av dagen. De tenker sikkert at alle bæsjer en eller flere ganger. Men ikke så heldig når foreldre oppdager at barnet har hatt på seg samme tissebleie hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Tok det selvfølgelig opp forrige uke. Og fikk inntrykket av at ped.leder ikke helt trodde på meg... Hun var veldig opptatt av hvilken type bleie det var. Om det var Up and Go. Og det var det ikke, for jeg var tom for dem. Men jeg var veldig sikker på at det var samma bleia pga av at jeg hadde festa "borrelåsene" helt skjevt på... Etter litt snakk kom det fra at det KUNNE ha skjedd en glipp. At han bar tørr da de sjekka kl. 11 og så henta jeg før de hadde fått sjekka gang nr.2. de pleier å sjekke før hvert måltid. 11-11:30 og 14:30-15 Ellers så pleier de å bytte før ungene skal sove. Han slutta å sove på dagen forrige uke. De har liste, og på lista forrige gang sto det at hanvar bytta på. Ped.leder mente da at de hadde kryssa fordi de hadde sjekka og han var tørr. Siden hun fokuserte så på HVILKEN bleietype det var så har det ligget litt i bakhodet... Så i dag hadde jeg på ungen samme type bleie som han har i bhg. de vil ikke ha Up and Go der. Så satte jeg rett og slett et kryssmed sprittusj i rumpa på bleia... Og jaggu kom han ikke hjem med kryss! Ringte og sa fra, og kommer selvfølgelig til å ta det opp over helga. Er det liksom sånn at de som har UPG blir skifta på, for da kan de ikke "skjule" at de ikke gidder å skifte eller??? Detta ble langt, sorry. HI
Diddels Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Vi har samme problemet i vår barnehage. Tatt det opp naturligvis, og de lover bot og bedring, men ingenting skjer, så vi har søkt plass andre steder.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Syns det er ille, for da føler jeg liksom at ingen tar vare på ungen min... Kjente jo at bleia var stappfull med en gang jeg tok ham på fanget! Er det ingen som har holdt ungen min i dag da...? Gutter er vel ikke så utsatt for UVI, men hvis et samme skjer med jentene? En jentunge sittende ute i flere minus med klissvåt bleie kan jo ikke være bra! HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Jeg har selvfølgelig tatt det opp, jeg føler bare ikke at det hjelper. De bare unnskylder seg med ett eller annet. HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Det sies jo at barn skal være i barnehage for å slippe unna eventuell omsorgssvikt hjemme. Man tenker ikke på at barna kan oppleve en slags omsorgssvikt i barnehagen.
Gjest irismor Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Hadde samme problem her. Men løste det på følgende måte. Tegnet stort smilefjes på bleia, når jeg da fikk beskjed om at den var blitt skiftet så hadde jeg "bevis". Ble slutt på problemet da.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Lever han med up&go da. Har skjedd her også at de glemte to ganger. Tok det opp begge ganger, har ikke hendt igjen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 De har glemt det før også, men nå var det to ganger på rappen... Leverte med "kryss" i rumpa for å få bevis... Hehe! jeg kan jo levere med UPG, men det forandrer jo ingenting. Ja, MITT barn får da bleie kl. 11. Men det er lenge til 16:15, som er det lengste han er der. Syns uansett de burde sjekke alle før de sender dem ut i kulda. Og jeg har tenkt på det flere ganger at bleia er VELDIG våt. De kan jo tisse mye mellom 11 og 16... HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Gi beskjed at det skal skiftes tørr eller ikke. Det er ikke sunt å gå med samme bleia hele dagen selv om den ikke er veldig våt. Hvorfor skulle ikke bhg skifte det tar ikke lange stunden, og det er da foreldrene som betaler for bleiene. Jeg ville gjort som andre her sier merk bleien. Jeg ville derimot ikke merket med stort merke for da er det letter å se. Poenget er de skal skifte selv selv om bleien er tørr eller full minst en gang om dagen. og fordi de er jobben deres ikke fordi de vet at du har merket bleien
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Jeg HAR merket bleien. Men jeg har ikke sagt noe, så de veit ikke det. Greit nok at bleien ikke er brukt kl. 11, men da må de jo skifte en stund etter måltidet! Ikke sende ungene ut i våte bleier. Får be om et møte over helga. Kommer til å fortsette å merke bleiene, men jeg vil ikke sin noe om det. Bare for å sjekke liksom... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå