Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 http://dt.no/nyheter/lite-barn-forlatt-i-bil-1.6670570 Håpløst! Noen mennesker skulle ikke hatt barn.....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Å herregud, det skulle vært min mann. han hadde liggi svett an etterpå!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 ..."skulle bare..." Jobbet på kjøpesenter før, og en sommer brøt vi oss inn i en bil /med politiets samtykke, hvor et lite barn skrek. Faren "skulle bare" kjøpe noe, og barnet sov når han gikk inn... barnet var jo overopphetet innen vi så det. Idiotforeldre!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Hmmm, har vært innom matbutikken for å kjøpe en melkekartong o.l mange ganger med en sovende unge i bilen...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Jeg også. Riktignok ikke i solsteiken og med bilen på tomgang, men jeg har vært i butikken med sovende barn igjen i bilen
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Ikke når det var 25C i sola, håper jeg?! Hva om bilen har innbrudd, blir stjålet eller barnet våkner og ingen er der da? Barn har også kommet seg ut av setet, tatt av brekket og bil trillet avgårde.. Hadde ikke klart å leve med tanken "hva hvis.." Da får heller handlingen vente. 22:09
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Og dere kaller dere mødrer....*rister på hodet* Det er sant at visse folk burde aldri fått barn.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Jeg kaller meg ikke bare mor. Jeg er mor og jeg er mamma. 22:13
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Jaja, du får nå kalle deg det du vil. Få håpe det ikke skjer noe med ungene dine når du står i kø i butikken mens ungen din er alene ute i bilen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Helt enig med deg 22.15. Og det verste er at disse damene ikke har samvittighet for at de lar barna sine være alene igjen i bilen. Selv om man bruker mindre enn 5 min. i butikken, så kan mye skje på den tiden. Man tenker hele tiden: det skjer ikke med meg...helt til det gjør det. Og da kan man sitte og angre som faen på at man har vært så samvittighetsløs.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Det gjør det nok ikke så du trenger ikke pådra deg magesår av den grunn
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Selvfølgelig gjør man ikke det i solsteiken. Men nå vinterstid så må jeg innrømme at jeg har løpt inn på nærbutikken for å hente den ene tingen jeg glemte, og latt minstemann sitte igjen å høre på barnesanger på cd. jeg bor på et LITE sted, likevel kan det jo skje innbrudd/biltyveri. Men her er det så små forhold at alle kjenner alle, så det bekymrermeg ikke egentlig. I byen går man jo ikke fra ungen sin i en bil som står og går... 22:10
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Ikke deg jeg tenker på....men stakkars barna.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Stakkars barna, hva da? Vi bor lengre ut på landet med få naboer, lite trafikk og lite kø i kassen. Å kjøpe melk tar 2 sek., hverken mer eller mindre
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Ja, bare fortsett å overbevise deg selv det du. Letter kanskje samvittigheten. Det går jevnt historier om foreldrer som lar barna sitte alene i bilen, men fremdeles er det folk som ikke gidder å bry seg. Håpløs.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Dette er galt, men å forlate en nyfødt i en pose ute, ja da er det synd på moren.......
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 Nå skal det sies at jeg er ifra Oslo, og bor i Drammen. Det farger meg nok endel. For tro det eller ei, det skjer oftere en dere tror at barn er i bilen uten tillsyn. Jeg ville aldri gjort det uansett, by eller land, men iallefall ikke i byen! Bare det at en forvirret narkoman, eller idiotisk drittunge som kan komme å banke på ruta, noe som ville skremt vannet av ungen din -det må da være nok til å ikke gjøre noe sånt. Eller så klart verre ting som kan hende, som sagt over... -Og da hadde jeg aldri tilgitt meg selv for at den melken var så viktig. -Men det er min mening da.. 22:15
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 Jeg har ALDRI latt barnet mitt være alene i bilen utenom når jeg har fylt bensin eller tatt ut posten av postkassa. Grunn: Det er farlig pga stjålet bil, overoppheting osv osv, og, min sønn er såpass utspekulert at han glatt kunne ha kommet seg ut av setet og begynt å leke med ratt og diverse. Når han var spedbarn, så GIKK vi til butikken for å handle småting, da slapp jeg styret med barnesete osv (godt å bo sentralt noen ganger), og når vi tok storhandel så tok vi ham selvsagt med oss inn. Han sov tvers gjennom å bli tatt inn/ut av setet fordi han var vant med det fra dag en, vi har aldri brukt setet som oppbevaring noe annet sted enn i bilen, og det var null stress. Det er farlig, man vet ikke hva som kan skje! Jeg så en bil som koliderte med en parkert bil på en parkeringsplass forleden dag, det smalt HØYT og bilen var veldig buklet på høyresiden, der hvor barna som oftest sitter. Skummelt om det hadde ligget en liten baby der alene da ja!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #20 Skrevet 16. desember 2011 herregud, dro du nettopp en sammenligning imellom noe som muligens er en fødselspsykose og foreldre som handler melk?! Hoppla hei, på tide å sette på korken på vinflasken igjen,eller?!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #21 Skrevet 16. desember 2011 Ser at mange her svarer at de også løper kjapt inn i butikken, og at det ikke er noe problem fordi de bor på et lite sted. Men dette er altså midt i Drammen sentrum, i en ganske så hektisk gate. En tom bil som står på tomgang ulåst med nøklene i, det er ganske så utenktsomt. Det kunne gått noen forbi som hadde tatt bilen, og kanskje ikke oppdaget før senere at det var et barn der. Selvsagt kan man f.eks løpe inn og betale for bensinen eller lignende på et lite sted. Men man kan ikke la en bil stå ulåst på tomgang i Norges 9. største by!!!! HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #23 Skrevet 16. desember 2011 Det med bil som har kollidert med en parkert bil, det har skjedd med meg. Søstra mi hadde hentet meg på jobben en vinter. Var veldig glatt ute. Hun parkerte nesten helt ytters der bilene kjører inn til parkeringen. Var litt åpen plass der. Hun skulle bare inn og kjøpe en liten ting, mens jeg satt i bilen. Gadd ikke å bli med inn. Plutselig smalt det bak meg. En bil som skled og kræsjet i bilen vårt. Heldigvis var det ikke stor skade for bilen holdt veldig lav fart. Men nok til at det skremte meg. Vet ikke hva det hadde gjort med et barn.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #24 Skrevet 16. desember 2011 Nei, nei,nei! jeg mener jo selvfølgelig heller ikke det!!! Ville ikk falt meg inn! Ville ikke betalt for bensinen engang uten ungen.... Hilsen en av dem som kjøper melk på bygda ;-D
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #25 Skrevet 16. desember 2011 Skremmende å lese at flere her går fra barna sine i bilen mens de selv "skal bare"... Er ikke så mange år siden barn brant inne i bil som tok fyr, mens mor bare "skulle bare".. Ikke her i landet, men kan likevel skje her... Den største brannårsaken i biler er setevarmere, og de blir flittig brukt nå på denne årstiden. Skjerp dere damer, og ta med dere barna når dere "skal bare"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå