*3 prinsesser* Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Trodde vi hadde vårt gamle...lånte det vekk til mannen sin søster, men nå har de rotet det vekk....så da må vi ut å kjøpe nytt...
gutteklubben grei Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Har hatt Acta Graco og har forsåvidt vært greit fornøyd, men det er litt tungt å bære på.. Kanskje det har bedret seg, det vi har er snart fem år gammelt. Men det bør du sjekke når du tester setene. Dessuten var det litt for "oppreist" når det var plassert riktig i basen, slik at baby lett bikket framover med hodet. Hmm , kanskje vi ikke var så fornøyde likevel...he he, man glemmer fort ;-)
RockMama Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Hentet vårt nye MaxiCosi Pebble på Posten i dag. Gleder oss til å prøve testvinneren som vi har fått anbefalt av flere. Sist hadde vi Acta Graco, det var altfor tungt å løfte rundt på. Bestilte på kampanje på www.kopbarnvagn.se
FrueMedFrø Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Vi har Maxi cosi Pebble og er veldig fornøyd Det er et av de få babysetene hvor babyen nesten kan ligge helt ned.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 Vi brukte Maxi Cosi til første, og skal bruke det igjen nå. Veldig fornøyd med setet, og et stort pluss at det veier så lite....
mamma_til_gutt Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 hvordan i alle dager mister man et helt bilsete?? er det virkelig mulig? VI har kjøpt Izi Go, ikke begynt å bruke det ennå, men valgte det over Pebble pga pris, vekt, design og siste test.
Nummer tre <3 Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Vi har britax babysafe med isofix base.. Det var best i test når vi brukte det med forrige. Veldig fornøyd. Pluss at neste sete kunne klikkes på samme base.. Men det sete tror jeg har gått ut av prod. nå.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Ville valgt et sete med fem punkt sele! Så vidt jeg vet så har ikke maxicosi det.... Vi har britax, veldig fornøyd.
a+a=baby Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 har valgt å bruke brio, er kjempelett i vekt og lett å bruke siden jeg har en vond rygg å ta vare på også. er også best i test, men hvilke seter er ikke det kan man undre seg...? synes alle har vunnet en eller annen gang jeg. hvorfor må dere kjøpe nytt sete når det er mannens søster som har rotet bort deres gamle....? rimelig frekt av dem... håper de i det minste har tilbudt seg å kjøpe nytt?!
JuneRR Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Vi har denne gangen kjøpt Cybex Aton med base. Virker veldig god og myk inni, med god sidestøtte. Også et stort pluss at babyen kan være såpass i liggestilling som det ser ut som i denne stolen. I vår forige babybilstol, syns jeg dattera vår satt litt for oppreist, noe som ikke er så bra ved lengere kjøreturer. Vi hadde en Acta Graco sist, men det var da en 2007 modell. Mulig de er annerledes nå. Acta Graco'en hadde også base, noe jeg personlig synes er et "must".
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #11 Skrevet 8. januar 2012 Vi hadde izi sleep, så du kan legge ned ryggen hvis man f.eks er på en liten handlerunde. Dette var testvinner da vi hadde det, og vi var veldig fornøyde. Ulempen er at den veier litt ekstra og jeg har noen venniner med fiskebolle-armer som planla å kjøpe dette. Visste at de ikke ville blitt fornøyde, så da frarådet jeg dem det. De har hatt maxi cosi i stedet, det veier lite. For oss var ikke vekten noe hinder, så vi syntes det var supert. Har base i bilen, så man bare klikker på.
Rødhette <309+<312 Skrevet 8. januar 2012 #12 Skrevet 8. januar 2012 Vi hadde maxi cosi cabriofix med base til førstemann, er kjempe fornøyd med setet og kommer til og bruke det til minien som er på vei også :-)
Underveis --> Skrevet 10. januar 2012 #13 Skrevet 10. januar 2012 Har BeSafe Isi Sleep fra før og var veldig fornøyd med dette forrige gang. Ja, litt tungt, men geniale funksjoner. Bl.a. at ryggen kan legges ned og hele setet brukes som vugge. I kombinasjon med adaptere slik at man kan sette hele setet på vogna, så trengte jeg å løfte setet minimalt. Perfekt på shopping ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #14 Skrevet 10. januar 2012 I 2009 da jeg kjøpte setet var det vel Maxi cosi cabriofix og Besafe Izi Sleep som delte 1.plassene i testene. Vi valgte Maxi cosi pga vekten og at det kunne festes på omtrent alt av vognunderstell. Men angra litt, for izi sleep kunne man legge ned, og baby sovnet ofte i setet. Da kunne man jo bare ta med setet inn, slå det ned og baby kunne sove videre... Maxi cosien var også litt "rett i ryggen" følte jeg. babys hode tippet ofte fremover når hun sov. Aner ikke om det er slik med de andre, da vi bare har hatt det ene. Men det skal jo være trygge også,. baby skal jo ikke ligge mens man kjører, da er det mye lettere å gli ut av selene ved kollisjon. maxi cosi var KJEMPELETT og lite. Skal ha en ny tass i mai og kommer til å bruke maxi cosien til denne også. Har base. MYE lettere å feste. Bare "klikk" ferdig.
kleika Skrevet 10. januar 2012 #15 Skrevet 10. januar 2012 hei Jeg har jobbet med bilstole og har vært gjennom flere bilstol kurs hos leverandøre osv. Det sikreste er altid hvis du har isofix,da bilstolen så sitte fast i karroseriet på bilen. Har du ikke isofix anbefaler jeg å kjøpe en bilstol med base,en av grunnene til dette er at du ikke behøver å montere stolen hver gang og undersøkelser viser at bilstolene blir festet feil 70 prosent av gangene,desuden er det vanskeligt å sette en base feil og den gir bedre støtte til bilstolen. Ser mange skriver om at babyen detter forover å de velger derfor en stol med muligheten for at babyen kan legge mere ned og presser selv ofte settet enda litt ned,dette er det verste du kan gjøre,akta gracoen som noen skriver om har jeg selv og den har på siden en indikater der viser når bilstolen bli lagt for langt ned og ikke lengere er sikker. Skal prøve å forklare dette på skrift,hvis bilstolen er plassert korrekt vil stolen ta hele impacten ved et sammenstød,men hvis du legger stolen litt ned vil babyens hode også bli ramt,et av de steder hvor de faktisk er mest sårbare,prøv selv ta en hånd bakfra og slå frem mot stolen der ser du forskjellen. Når det gjelder det faktum at deres hode falder forover finnes der små puter man kan kjøpe og legge under hagen på den. Uansett skal en baby ikke sitte for lenge i bilstol til å begynne med og når det gjeller stilling ligger de jo ikke flatt på ryggen inne i magen heller. Snakk gjerne med fagpersonell i butikken,når dere kjøper bilstol og få hjelp til montering også,de fleste steder har personalet stor erfaring og kurser på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå