Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Ønsker å lage noe smashing ved siden av
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Surkål er smashing når du lager den selv. Ellers medisterkaker, medisterpølser, poteter, saus/sky, gulrøtter, svisker, eple... så kommer jeg ikke på mer!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Ved siden av svin er det godt med noe søtt, så søtpotetmos er godt :-) Vi har tradisjonelt rødkål, rosenkål, gulrøtter og saus. Tyttebær og svisker ved siden av..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Poteter, gulrøtter, brokkoli, rosenkål, rødkål, tyttebær og en deilig saus laget av stekesjyen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Vi har medisterkaker, pølser, poteter, surkål, rosenkål, gulrøtter, svisker, epler og saus.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Gulerøtter, rosenkål, poteter og en god brun saus, surkål og kokte epler. Skjønner ikke helt dette med å bruke kjøtt som "side-dish" til kjøtt.. Men jeg er ikke fra Østlandet da;)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Brune poteter som de har i Danmark http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7425&Jul&Brune%20Kartofler
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Oi, etter å ha lest tråden føler jeg meg kjempe kjedelig. Jeg liker bare rødkål og saus (laget av stekesjyen) som tilbehør. Det er det eneste. Liker hverken medisterkaker eller julepølse.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Tradisjonen jeg har med meg hjemmefra er: Rødlkål, surkål, rødbeter, suragurk, medisterkaker, medisterpølser, svisker (ofte sammen med eplem\biter stekt i samme form som ribba), mandelpoteter, IKKE saus, men sky, samt tyttebærsyltetøy eller tranebærgele. I år skal vi tillegg ha gresskarstuing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå