Gå til innhold

Dere som har ribbe til jul - hva slags tilbehør bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å lage noe smashing ved siden av :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Surkål er smashing når du lager den selv.

Ellers medisterkaker, medisterpølser, poteter, saus/sky, gulrøtter, svisker, eple... så kommer jeg ikke på mer!

Skrevet

Ved siden av svin er det godt med noe søtt, så søtpotetmos er godt :-)

Vi har tradisjonelt rødkål, rosenkål, gulrøtter og saus. Tyttebær og svisker ved siden av..

Skrevet

Poteter, gulrøtter, brokkoli, rosenkål, rødkål, tyttebær og en deilig saus laget av stekesjyen.

Skrevet

Vi har medisterkaker, pølser, poteter, surkål, rosenkål, gulrøtter, svisker, epler og saus.

Skrevet

Gulerøtter, rosenkål, poteter og en god brun saus, surkål og kokte epler. Skjønner ikke helt dette med å bruke kjøtt som "side-dish" til kjøtt.. Men jeg er ikke fra Østlandet da;)

Skrevet

Oi, etter å ha lest tråden føler jeg meg kjempe kjedelig. Jeg liker bare rødkål og saus (laget av stekesjyen) som tilbehør. Det er det eneste. Liker hverken medisterkaker eller julepølse.

Skrevet

Tradisjonen jeg har med meg hjemmefra er: Rødlkål, surkål, rødbeter, suragurk, medisterkaker, medisterpølser, svisker (ofte sammen med eplem\biter stekt i samme form som ribba), mandelpoteter, IKKE saus, men sky, samt tyttebærsyltetøy eller tranebærgele. I år skal vi tillegg ha gresskarstuing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...