Gå til innhold

Tidlig UL. Skal du?


Renate har ♂09, ønsker 1 til

Anbefalte innlegg

Jeg er SÅ klar for tidlig UL. Var på det med 1. mann da jeg var 12 uker på vei og de kunne fint se kjønnet (var da på en privatklinikk i Tyrkia med SUPERT utstyr).

 

Og jeg har bestemt meg for å ta tidlig UL denne gangen også. Skal først snakke med legen etter nyttår og høre med han. Er jo snakk om at alle skal få tidlig UL etter nyttår, om det innvilges. Om ikke, bestiller jeg time selv. Jeg synes det er så herlig å få bekreftet at jeg virkelig ER gravid og vite at hjertet slår <3

 

Dere som har barn fra før, har dere vært på tidlig UL da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Renate.

Jeg har ikke barn fra før, dette er min første graviditet:) Men jeg har fått henvisning til UL 4. januar, da er jeg 7+5:))

Nå skal det jo sies at jeg har vært gjennom IVF behandling, så det er jo grunnen til så tidlig UL, meeen, jeg hadde nok mest sannsynlig villet ha det uansett:) Grugleder meg! Er så utrolig spent på å få høre hjertet slå, men samtidig livredd for at de ikke skal finne noe:(( Men, prøver å ikke tenke så mye på det og bare slappe av og nyte tiden:)

Jeg er 5 uker i dag, hvor langt er du kommet?

 

Ønsker deg med det samme en fin fin helg! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg har to fra før og med de hadde jeg tidlig UL pga en exu i 2004, men siden det er så lenge siden så sa legen min i går at det ikke var nødvendig med tidlig UL, siden jeg hadde født 2 barn etter det og det gikk greit.

Jeg var på første trimester siden og der fikk jeg tips om å bestille time til privat. så det blir nok gjort etter jul :) er 4+6 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flora med nr 3 <3

Jeg har tatt privat tidlig UL med begge barna mine + den jeg har i magen nå ( da var jeg 4+4) Hadde høye hcg nivåer så tok ul for å sjekke hvor langt jeg var kommet.

Skal tilbake 4. Januar i uke 8. Håper på å se et hjerte som slår :)

 

Fikk foresten vite kjønnet på sønnen vår alt i uke 13.

Men vår datter kunne de ikke si noe sikkert før uke 21.

 

Synes det er utrolig betryggende å ta ul :) Føler jeg kommer nærmere barnet i magen også. Og denne gangen skal storesøster på 6 år bli med å se den lille ( senere i svangerskapet).

For tar man privat bestemmer man jo selv!

 

Jeg betaler 900kr per gang, tror jeg betalte 1300 kr for 3D ul i uke 29 med sønnen.

 

Har brukt volvat, men nå har jeg funnet en kvinnelig gynekolog jeg liker veldig godt og er lik i pris :)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite kjønnet på sønnen min også i uke 13!!

 

Jeg mistet dessverre spiren i natt, så ingen tidlig UL på meg med det første! Men neste gang, da skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flora med nr 3 <3

Å beklager, det var trist å høre :(

Hvis det er noen trøst så hadde jeg SA i uke 5/6 i oktober. Og ble gravid igjen alt i november.

 

Lykke til neste gang:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

jeg skal på UL 17.januar.. da er jeg, tror jeg, i uke 9+4 :)

håper virkelig att jeg ser et lite hjerte som slår :) å håper virkelig at dette går bra :) å alt er bra med lille bompi i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidl ul onsdag 11.1. Er da 9 + 6. Dersom det ikke er 13+ 6 da... Skal til dr Trolle på Majorstuaklinikken denne gangen også. Han var så flink og behagelig for vel 3 år siden, så vi betaler gjerne de 1200,- det koster. Kort ventetid på å få time var det også. Fikk time da vi helst ville. Gleder oss sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på tidlig UL på tirsdag 10.01, da er jeg rundt 9 uker tror jeg. både gleder å gruer meg, er så redd for at det ikke er et hjerte som banker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på tidlig UL hos dr. Trolle på Majorstuaklinikken i går. Fikk se og høre hjertet som banket, "armer og ben" som sprellet og hodet med 2 hjernehalvdeler, ryggmargsanlegg. Alt som kunne ses, også i livmor og rundt så fint/ok ut. Lite detaljer ennå, men godt å få en mer eksakt termin. Trodde selv det var 12.aug. Har nå fått 18.aug. Er altså 9+1 i dag. Fikk forresten med et par bilder av knøttet som i går bare var 2,4cm fra isse til rumpe (CRL). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

*Var på 3d ul privat i uke 12+5i følge ul, etter mine og leges beregninger 13+ 5 ;) så fikk flyttet termin fra 6 til 12 aug:) alt var bra med lille spiren!

 

er nå 15+3 og gleder meg til ordinær ul 5 mars ! spennende å se hva endelig termindato blir ! :D å kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...