Gå til innhold

overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av innleggene her tok jeg en sånn BMI-test, og jeg er overvektig. Huff, det er ikke hyggelig. Er det noen som har tips til hva som er bra å spise? Særlig frokost sliter jeg med, hva kan man spise som er sunt, og som man ikke blir sulten igjen med en gang av? Jeg føler meg ikke stygg, bruker størrelse 42 og 44, synes klærne sitter ganske fint på meg ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erstatter man brød med knekkebrød og halverer middagen så er man på god vei.

Hilsen slanker (-22kg).

Skrevet

Hvis du blar ned til SLANKEDEBATTEN på siden her, så er det en tråd med folk som slanker seg ;)

Spis proteiner, ikke karbohydrater. Drikk vann, ikke noe annen drikke. Kutt ut brød og heller spis knekkebrød. Kutt ut ris, pasta og poteter.

Skrevet

Så flott at du POENGTERTE det da. Gud forby at noen spør om slanking her når man har SLANKEDEBATTEN, lager virkelig rot i systemet.

Skrevet

Det var vel mer en invitasjon til å være med i en tråd om slanking der enn og henge ut noen som spurte om råd her vil jeg tro =)

Det er motiverende for oss som er på slankedebatten at andre kommer med innspill og jeg tenker da at anonym over her bare ville hjelpe til med å vise hvor motivasjon kan hentes. Ingenting i veien med og diskutere slanking her, men vi er flere i samme båt på slankedebatten og der faller ikke et innlegg så lett langt ned på sidene.

Skrevet

Må innrømme at jeg faktisk ikke hadde tnekt så langt som at jeg faktisk må slanke meg, tok BMI-kalkulatoren på impuls, og posta innelegget her rett etterpå. MEN, jeg forstår jo at det å spise sunnere også medfører at en slanker seg :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Vet du hva? Om du er sunn og du trives i din egen kropp så tror jeg at du er akkurat passe slik som du er:-)

Skrevet

Enig med Lykke Fryd :)

Dessuten er BMI kalkulatorer helt på viddene. Eksen min var 190 og enorme muskler, han fikk beskjed av BMI'en at han var nær fedme :)

Hihi.

Du ser det lett selv om du er overvektig, og jeg ville ikke kalt størrelsen din stor heller. Spis sunt, men ikke fordi en tullete kalkulator har sagt det!

Ps: Jeg var svømmer og har kraftige muskler (Selv om jeg ikke akkurat er tynn lenger) og jeg er visst overvektig jeg også gitt, i følge mr. BMI. Haha

Skrevet

Jeg er tjukk. 80 kilo spekk i sofaen! Det ser jeg og det veit jeg,...

Men den BMI kalkulatoren må jo være litt rar?

I følge den så må jeg ned til 51 kilo for å bli midt i det "normale".

Det syns jeg hørtes lite ut?

jeg er 165, og på bilder av meg selv før jeg ble feit så ser jeg sunn og slank ut. Har alltid veid sånn 60-65.

Og i følge BMI er det mye...

Skrevet

Det står jotydelig at det ikke gjelder for kroppsbyggere da...

Skrevet

Han var ikke kroppsbygger. Men hadde store muskler, og litt fett. Men ingen ville noen gang kalt han feit.

Og jeg er langt ifra noen kroppsbygger. Allikevel får jeg beskjed av BMI'en at jeg er overvektig, selv om legen min sier noe annet.

Jeg stoler ikke på dem.

Vekt er ikke bare fett, det er muskler og ben også. Har man stor benbygning har dette faktisk enormt mye å si.

Venninnen min er slank og nett når hun veier 70 kilo, en annen blir lubben på samme vekt, pga forandringer som det.

Skrevet

Man efr jo ikke akkurat overvektig om man bruker str 42/44 da. Tror du er helt fin jeg!

Skrevet

BMI er tullete, og ødelegger folk altså.

I følge BMI skal jeg veie 55 kilo, men når jeg ligger på 58 kilo ser jeg rett og slett beinete og ekkel ut. Sykelig liksom.

Jeg veier nå 65 kilo og syns jeg ser slank og frisk ut, uansett hva den idiotiske BMI'en påstår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...