Gå til innhold

Oppkast,diare,stram lukt av urin og spisenekt:/ =UVI??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har 2 syke små barn, og trenger tips og råd:)

3åring: Oppkast en gang natt til tirsdag. Spist veldig lite mat siden da.. 3-4 brødskiver og litt frukt.. Klager litt på vondt i magen. En veldig diare-lignende bleie i dag. Veldig stram lukt av urin. Sur,trett og utilpass. Ikke feber. Drikker greit.

1åring: Stram lukt av urin. Spiser lite. Kastet opp 2 ganger i natt og en gang i dag:/ Klengete,trøtt og utilpass. Ikke feber.. Har hatt UVI noen ganger tidligere.

Hva tror dere?

Er det nødvendig med en tlf til legevakt i morgen? Eller kan det bare være noe virusgreier/omgangssyke?

Forslag mottas med takk! Er litt fortvilt her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den stramme urinlukten kan komme av at de ikke drikker nok.

Min 4-åring har det som din 3-åring, men her er et bare "vanlig" omgangssyke.

Skrevet

Siden barnet drikker godt og urinen alikevel lukter stramt, ville jeg tatt en urinprøve.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som omgangssyke.

Når de kaster opp/har diare så mister de mye væske. Så selv om de drikker greit kan urinen bli konsentrert. Da vil den gjerne lukte litt stramt.

Selvsagt kan du ringe legevakt og sjekke for sikkerhets skyld, men jeg satser på omgangssyke. Eldstemann her har det også nå, og vi bare venter på at vi andre skal få det... Kjedelig. Men greit å være ferdig til jul da :)

Skrevet

HI.

Takk for svar:)

Ble litt usikker ang omgangssyke skjønner dere.. 3åringen har jo kastet opp bare en gang, for tre dager siden.. Og hadde en veldig løs bleie i dag..

Og 1åringen har vært i ulaget i flere dager, men har kun kastet opp det siste døgnet..

Urinlukta har vært stram i mange dager nå:/

Veldig greit å være ferdig til jul ja:)

Skrevet

Ongangssyke ja, vondt i magen er et typisk symptom, samt oppkast og diare. Stram lukt kommer av, som sagt, konsentrert urin.

Skrevet

Gutten vår har også bare kastet opp en gang, men har diare.

Og de andre barna i barnehagen som har hatt det har visst også hatt lite oppkast, men mer langvarig magetrøbbel.

19.57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...