Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Vi skal ha juleselskap og servere kalkun 3.juledag. Vi blir 12 tilbords. Men hva er det vanlig å servere som tilbehør til kalkun?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Vi bruker å ha potet (ovnsbakte potetbåter eller fløtegratinerte poteter), rosenkål, gulrøtter, brokkoli og enten soppsaus eller fløtesaus
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Waldorfsalat er kjempegodt til kalkun, det burde dere ha! Jeg liker også vanlig grønn salat til, jeg (i tillegg til waldorfsalaten), og det er vel vanlig å ha poteter i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Den glemte jeg;) Waldorfsalat er et "must"! 19:36
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Det er faktisk veldig godt med litt granateple til kalkun. Det gjør det litt syrlig og frisk. Jeg banker ut "frøene" og legger i en egen skål ved siden av så kan gjestene forsyne seg om de vil. De som prøver sier at det smaker kjempegodt. Skal bare ha skje på tallerken.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Enig med waldorfsalaten. Tenk over at dette er tredje juledag, mye fet mat dagene i forveien (mest sannsynlig). Da er det ofte godt med noe lett til, en helt vanlig grønn salat gir gjerne maten et lite løft, og det blir ikke fullt så mektig..
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Vi spsiser kalkun på julaften tilbehør er rosenkål, kokte poteter, waldorfsalat, svisker, surkål/rødkål, brunsaus med rødvin, tyttebærsyltetøy for de som ønsker det. Kommer ikke på mer i farten nå, men nå fikk jeg lyst på kalkunmiddag!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Takk! Er det noen som har oppskrift på waldorfsalat? HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 mandelpotet waldorfsalat rosenkål ananas svisker bruk frukt i stuffingen, det gir saftigere kalkun.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 Nam:) Dette skal jeg klare å lage!! Noen som vet hvor mange kilo kalkun vi trenger til 12 voksne? HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #11 Skrevet 17. desember 2011 Tror en 6-kilos kalkun holder dersom du har mye tilbehør til. Vi bruker potetgull til kalkunmiddagen, litt uvanlig, men kjempegodt!! Dyppes i sausen, ikke mange flak altså, men npen få er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå