Gå til innhold

Hva synes dere? Iben eller Sigve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller noe heeelt annet? Vet bare ikke hva vi skal kalle gutt nr 2. Har en Iver fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iben var da et jentenavn sist jeg sjekket.

Foreslår Ivar til nestemann.

Skrevet

Nei, Iben er både gutte og jentenavn. Ivar ja, haha :P

Hi

Skrevet

iben som jente navn ikke gutte navn:)

Skrevet

Sigve er et sterkt og flott navn, dessuten kjenner jeg en liten sjarmør som heter Sigve, så ville absolutt valgt det.

For meg er Iben et jentenavn. Vet at gutter heter det også, men jeg har aldri møtt noen.

Skrevet

Min jente heter Iben, så for meg er det et typisk jentenavn! :)

Skrevet

Sigve er et flott navn, og står godt sammen med Iver hvis du ønsker det.

Iben er for meg kun et jentenavn. Selv om det pr def er lov brukt både som jente- og guttenavn, så syns jeg det er litt egoistisk av foreldre å gi en gutt et navn som "alle" forbinder med jentenavn bare fordi de syns det er fint. Gutten skal leve med navnet også.

Skrevet

Iben er jentenavn formeg også altså...

Ville definitivt satsa på Sigve!

Skrevet

Synes ikke Iben er noe fint til gutt, det er for feminint. Ja, jeg vet at det er guttenavn også, men for meg funker det ikke som guttenavn.

Sigve er ganske fint, synes jeg, og passer bra til Iver.

Skrevet

Iben er eit grusomt namn. Og her til lands er det mest vaneleg på jenter.

Sigve derimot er fint:)

Skrevet

Iben er for meg et guttenavn. Vet ikke hvilket navn jeg liker best, men hadde nok ikke valgt noen av dem selv.

Skrevet

Velg Sigve! Det er norrønt, akkurat som Iver, og dermed matcher navnene i stil. Det er dessuten meget pent.

Det er ikke forbudt å kalle gutter Iben, men det har tradisjonelt vært en jentenavn. De fleste barn har en fase i oppveksten, der det er viktig å passe inn, og være en "vanlig" gutt eller jente. For en gutt å ha et "jentenavn" er dermed litt unnskyldning for å erte/mobbe, a la Johnny Cach'es "A boy named Sue"!

Skrevet

Han jeg kjenner som heter sigve er en player som ligger med alle, gjør ei jente gravid og fortsetter og ligge med alle og er ikke intressert i noe forhold. så liker ikke det navnet

Skrevet

Iben er, for meg, et nydelig jentenavn. Synes dermed det blir litt for feminint til en gutt.

Simen, Isak og Herman synes jeg er fine navn, som passer med Iver.

Skrevet

For meg er Iben mest et jentenavn. Men Sigve er kjemepfint da.

Sivert og Sigurd også.

Skrevet

Ikke kall gutten deres Iben - det er et jentenavn. Så Sigve da.

Skrevet

jeg heter Iben og tanten min heter Iben. Såvidt jeg vet er jeg jente.... ;)

Skrevet

Sigve. Jeg har store problemer med navn som Iben, som både er gutte- og jentenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...