_FIVRELLA_ Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 I dag har jeg vært alene med min 5mnder gamle sønn. Jeg er dritsliten! Tenker på alenemødrene, og hvor utrolige de er som klarer det dag ut og dag inn. Stor klapp på skulderen deres!
<3lb<3 Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 takk takk så snilt, men det var våres valg å bli det eller,det bare ble sån.. jeg er alene med 4 stk hvor, de er 17.5,10.5,5,5 år og 9 mnd det er samme far på de minste.. jeg syntes det går kjempe fint og stor koser meg men ja når sykdom og lite søvn, da har man låv til å si at man blir litt sliten...
Zana123 Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Støtter den! Jeg er alene hele helga og er sliten allerede. På denne tiden av døgnet pleier jeg å rusle tur med hunden og ha litt tid for meg selv, men nå er det bare baby hele tiden! Gleder meg til mannen kommer hjem på søndag...
<3lb<3 Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 samme far på de 3 minste ,skulle det stå
1frafør_1påvei Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 HELT ENIG! Bøyer meg i støvet for aleneforeldre!!! Færre mennesker jeg har større respekt for!
Tauriel Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Takker og bukker Jeg har drømmeunge, og ei mormor som er og hjelper meg litt. Jentungen er 5 måneder Elsker alenemor tilværelsen Min unnskyldning for å ikke klage er: jeg vet ikke bedre Har vært alene fra dag en Er mest innponert at flere klarer å holde i sammen med små barn, jeg ville ha kverket mannfolket hvis jeg hadde en
Lille- MO Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 hehe, hadde du vært alene fra før av så hadde du ikke merket det og jo takk for det bf døde mens jeg gikk gravid så dette var ikke frivillig. men det går nå veldig bra likevel. en har jo på en måte ikke noe valg. Jeg hadde sett for meg at det skulle bli ille og at jeg skulle bli fullstendig utslitt. men med en innstilling og mental forberedelse på å bli alene med baby så har det jammen gått bra i 8,5 mnd i allefall, har ikke hatt noen form for avlastning noen gang og ennå har jeg energi igjen er nok værre for de som er vant til å ha noen, som plutselig blir borte. Tror det går på hva man er vant til og forventer Men koselig innlegg:D
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Lille- MO: Så utrolig trist å høre! Men på samme måte er det utrolig at du har energi med null avlastning! Her har jeg følt meg veldig alene med jenten på 8 mnd, selvom vi bor sammen. Men jo eldre hun blir, jo mer interesserer sambo seg:) Hun er en skikkelig mammajente, så jeg skjønner at det ikke har vært lett for han:) Hvis han plutselig ringer og skal jobbe overtid, blir jeg sååå oppgitt fordi jeg teller ned minuttene så jeg kan gjøre andre ting..da tenker jeg på dere alenemødre! Men hvis han er vekke en hel helg er jeg forberedt, og da går det bra:)
Lille- MO Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 jeg tror det ligger i vane og innstilling, jobbet ekstremt mye, dag,kveld og natt før, og har hele tiden vært innstilt på å klare det selv. er et a menneske, trenger ikke mange timene søvn, så det går veldig greit. har jo dager jeg er mer sliten enn andre, men får masse energi av lillegutt elsker å være mamma også er jeg kjempetrassig, sta og så ekstremt avhengig av denne lille skatten at jeg ikke klarer meg uten han.. hehe.. ammer også ennå, så er ikke så lett med avlastning heller. blir sikkert litt når han har rundet året da har litt lyst å ta en dusj, handle alene, el dra til tannlegen snart
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 Ja, det gjør nok det! Jeg har også jobbet dag, kveld og natt, men jeg var ikke forberedt på en baby som hatet å sove fra 6 uker-4 mnd........ Hehe, kjenner igjen den avhengigheten altså! Jeg skal til tannlegen etter nyttår, og det er ikke lett her heller:p Men å gå på butikken alene er ro i sjelen, jeg nyyyyter det virkelig:) Om du har plass til babygym'en på badet er det et hett tips fra meg;) gjorde jeg på dagtid med småen, og jeg fikk meg 15 min i dusjen:))
Lille- MO Skrevet 17. desember 2011 #11 Skrevet 17. desember 2011 ja, min er over 8 mnd så han må sitte i vippestol på badet mens jeg brådusjer, ellers har jeg han rimelig kjapt inne i dusjen tenker jeg hehe.. men hadde vært godt å bruke en hel time på badet en gang ta et langt bad uten noen bekymringer eller stressmoment:) men alt blir jo en vane. det kommer en dag jeg er klar for å være litt uten han også. selv om det føles ut som en evghet til akkurat nå. må nok avvendes litt.. hehe.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 17. desember 2011 #12 Skrevet 17. desember 2011 Hehe, da var ikke babygym noe for deg! Her blir hun 8 mnd om få dager, og jeg ligger henne på et håndkle med noen leker utenfor. Hun kan bare rulle, så det går greit foteløpig! Ja, avvenning må nok til her óg! Besteforeldre som har x antall barn(inkl meg) selv er liksom ikke god nok for et helt døgn engang, hehe..
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. desember 2011 #13 Skrevet 17. desember 2011 Jo, tusen takk, du! Men det er overhode ikke noe problem å være alene. Jeg stortrives med å bare være meg og veslefrøkna! Det er som de andre sier, at det har med innstilling å gjøre. Tror jeg at jeg skal få avlastning, blir ting mye tyngre når jeg ikke får det. Men i hverdagen tenker jeg ikke på det engang! Det er jo bare oss to. Ofte føler jeg meg heldig som er alene. Jeg slipper å bli skuffet, irritert og lei av forventninger til en mann som ikke blir innfridd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå