Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Eksen skrev til meg på facebook igår at jeg hadde 24 timer på meg til å legge han til som venn, eller så skulle han fortelle til venner om mine oppvekstår i famillien.. Og at jeg sliter med angst. jeg har ikke fortalt om alle ting som har skjedd i livet mitt, og ikke alle vet at jeg sliter med angst. Det første er heller ikke noe jeg vil alle skal vite. Nå er det 24 timer siden, og jeg har ikke hørt noe. Burde jeg bekymre meg?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Han truer deg og du skal ikke gi etter for det. Bare la han plapre! Hva enn du gjør, så ikke la han få overtaket på deg. Blokk han fra facebook så han ikke engang kan se at du har profil der.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Hvis du føler at han truer deg hadde jeg anmeldt han. Han kan ikke komme og stille krav som at du må legge han til på facebook, hvis ikke forteller han alt om deg. Det er jo et ultimatum, og kan anses som en trussel.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Han har ikke rett til å kreve at du skal ha han på facebook. Hva er dette for en fyr, det der er jo trusler.. Det er jo rett g slett ondskapsfult, dine oppvekstvilkår og at du har angst er jo noe veldig privat. Jeg hadde skrevet til han at om han kom med flere trusler så kom jeg til å anmelde han. så blokkert han helt fra facebook! Ble provosert på dine vegne nå,er det mulig og oppføre seg mere råttent!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Nei, jeg prøver å la vær. Men jeg har jo vært dum å stole på han.. Han har engang truet med å gå til politi om jeg ikke svarte han.. Så alt skal jeg vel ikke ta seriøst. jeg slo opp og kuttet alt av kontakt da jeg fant ut at han drev med dop, da var det nok.. Og da kom trusslene.. men ikke nok til at politi kan gjøre noe, tipper jeg.. Jeg bor ikke der jeg egentlig kommer fra, bor 50 mil unna nå.. og da skulle han si til ei venninne der hjemme hvorfor jeg ikke kom hjem, grunnen er så enkel at jeg ikke klarer buss så langt. og at jeg har startet HELT på nytt her, Og det kan jeg jo si selv, gjør ikke meg noe, men skjønner ikke hva han vil nå med alt dette.. Jeg er også litt redd før å finne meg ny kjæreste, da jeg vet han kommer til å gjøre ALT han kan for å ødelegge det.. Hi
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Det du må bestemme deg for nå er å ikke la han styre deg! Jeg kan lese mellom linjene at du er redd for han. Seriøst, hva er det verste han kan gjøre mot deg. Sladre om dine "svake" sider? Altså vi har alle våre svake sider, ingen er perfekt. Om du har angst, so what? Hadde du vært min venninne og jeg hadde fått høre at du hadde angst og hadde opplevd ditten og datten i barndommen så hadde ikke det forandret vårt vennskap. Det som hadde preget meg mest, hadde vært at jeg hadde mislikt din eks ENDA mer. Så han kommer bare til å sette seg selv i et dårlig lys ved å gå rundt å utlevere deg. Og får du deg en ny kjæreste så vær heller ærlig og fortell han om hvem du er. Skjerm han heller fra eksen i begynnelsen og fortell han om deg. Så vis eksen prøver å ødelegge så kan din kjære si: " Hva faen er ditt problem da?. Du trenger ikke fortelle MEG ting om min kjæreste, jeg kjenner henne og det jeg trenger å vite om henne". Tro meg, en ny kjæreste vil ikke være interessert i å høre på sprøyt fra en eks. Du må bare stå med hevet hode og være sterk nå. Gi blaffen i hva eksen gjør eller sier. Når du viser eksen at du er redd eller bryr deg om hva han sier og mener så føler han at han har makt over deg. Det gir han styrke. Det du må vise for han er at du gir blanke faen i han. Bare si: " ja bare si hva du vil om meg til andre, jeg gir blaffen, kos deg, shallabays, taper". Du må seriøst ikke la han styre at du ikke får deg ny kjæreste! Off.. skulle gjerne plukket en hel høne med den eksen din.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Jo, han har jo sagt at jeg kan være glad før at jeg ikke møter han på gata... men er ikke såå redd han.. Men syns ikke noe om at han driver på slikt, han har skrevet mye som sårer meg gjennom tiden.. Grunnen til at jeg ikke vil han skal si noe om barndommen så er det fordi jeg vil skåne foreldrene mine, det har vært mye politi/barnevern og slikt, jeg vil ikke at alle skal vite det.. Jeg har bestemt meg før at jeg skal møte en mulig fremtidlig kjæreste maaange ganger før jeg velger å være i et forhold, og deretter fortelle gradvis hva som har skjedd.. Slik at han selv kan ta eksen min på "forskudd".. Jeg har ikke svart han på flere dager, men han gir seg ikke, og provoserer som bare det for at jeg skal svare... Hi..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Uansett hva du velger å gjøre så må du aldri gå med å gi etter for truslene hans. Jeg har vært utsatt for det samme som deg. Var sammen med en som jeg desverre åpnet meg for. Vi fikk et barn, ting gikk skeis og han begynte å true meg med å sladre om min barndom(mine foreldre er ekstremt kristne og hadde et spesielle oppdragelsesmetoder) i tillegg fortalte jeg han mye om ungdomstiden min. Han truet meg med å fortelle folk rundt om min barnedom og fortelle mine foreldre om min ungdomstid, hvis jeg ikke gikk med på hans premisser når det gjalt samvær osv. Jeg stod på mitt og det endte med at han satte i gang mange rykter om meg i hjembyen. Mine foreldre turde han aldri å kontakte. Men de virkelig vennene mine trodde ikke på de usanne ryktene så har fortsatt det samme vennskapet med de. Hva andre folk mener om meg bryr jeg meg ikke om lenger. Det er nå 6 år siden og jeg er nå "glemt" i min hjemby. Nå bor både jeg og eksen i helt andre byer(vi bor 30 min unna hverandre så han har vanlig samvær med barnet sitt).. Han prøvde seg på noe da jeg fikk kjæreste, men da da fikk han så hatten passet av kjæresten min og ga seg for en periode. Han har vært så ille at jeg har måtte blokke han fra facebook og mail.og han har ikke en gang mitt telefonnr. Han må kontakte min samboer for å avtale henting og levering. Prøvde en periode å la han ha mitt nr men da begynte truslene og trakkaseringen på nytt. Så da måtte jeg bytte nr på nytt. Fælt at det skal være sånn men min eks kan rett og slett ikke ha fri tilgang på meg. Da begynner han å true meg med ditten og datten og skal vite hva jeg gjør og hvor jeg er osv. Når han kontakter min samboer tør han ikke drive med samme opplegget. Jeg er ikke redd for min eks på noen som helst måte, jeg bare orker ikke maset hans. Min samboer vet alt om meg, så jeg er heller ikke redd for at min eks skal finne på å si noe om meg. Og jeg er langt fra en perfekt person. Men jeg fortalte min samboer ting i små doser..hehe.. jaja vi har alle hatt våre ups and dows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå