Gå til innhold

Hvor lenge kan man gå med festet hode? Er uke 32.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hode festet, og cervix nesten utflatet... Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk med hodet fester syv uker med forrige. Aner ikke hvor moden jeg var for det ble ikke sjekket før jeg var i fødsel. : )

Skrevet

Oki, godt å høre at man kan gå så lenge med hodet festet. Dette er mitt tredje barn. har fått lungemodningsspøyte i tilfelle. Men håper ikke hun kommer riktig enda

Skrevet

Det er stor forskjell på første og tredjegangsfødende. Gutten min var festet i 6 uker og jeg gikk/lå med 1cm åpning like lenge. Men da var jeg førstegangsfødende. Når magen nå "falt ned" i uke 32 ble de litt mer urolige, fordi de sa at det er veldig skjelden at babyen fester seg lang tid før fødsel hos flergangsfødende. Heldigvis var ikke jenta mi festet og de våger ikke kjenne etter evt modning. Men jeg har fått beskjed om å være mest mulig rolig, ligge mye og ta kontakt dersom kynnere øker på. Men foreløbig er det rolig her :-) Uke 33 på tirsdag :-) Men jeg har slitt med sv.sk.diabetes og truende forgiftning siden uke 25. Går derfor til kontroll hos jm på s.huset hver uke, ul hver andre uke og kontroll hos medisiner annenhver uke. Gynekologenes mål er uke 35, men mitt mål er uke 38 :-) Overtid har de sagt er et "ikke-tema", så går jeg til termin blir jeg igangsatt :-) Så innen 10 feb er jeg mamma igjen <3

Skrevet

Heia, er 33 uker i dag:) er innlagt på sykehus hotellet. Da vi har lang reisevei, å legene er redd da ska gå fort. De har heller ikke turt å sjekke etter åpning, da de var redd for å starte ting. Allt er rolig her. Har ikke så mye kynnere, eller noe. Håper å ska få reise hjem til jul.

Skrevet

Jeg hadde premature rier i uke 25 som førte til at cervix flatet nesten helt ut (ble sjekket to uker før pga intense kynnere og da var den normal så jeg vet at det var riene som påvirket den). Fødselen stoppet heldigvis på sykehus, og etter to ukers fullstendig sengeleie (fikk lov å sitte oppreist ved måltider etter 4 dager) hadde cervix lukket seg igjen. Har holdt seg lukket siden - er 33+0 i dag. Hodet festet seg ikke da.

Skrevet

Oj, det var godt det stoppet opp. Uke 25 er alt alt for tidlig. Uke 33 er også tidlig, men nå skal detikke være noen fare. Får du bevege deg rundt nå? Eller er du innlagt?

Skrevet

Jeg har også hatt styrtfødsler, men jeg bor 3 mil fra sykehus. Tar ca 30 min å kjøre - dersom man holder fartsgrensa.... Noe vi neppe gjør dersom fødsel starter ;-)

Kjedelig med innleggelse, så vi får håpe du kommer hjem til jul :-) Krysser fingrene for at babyen din holder seg i ro til neste år i allefall :-)

Skrevet

Skal på kontroll på onsdag får væl dommen da:) håper alt ser fint ut.

Skrevet

Jeg får bevege meg rundt. skal være forsiktig med å gå i trapper, løfter ikke noe, får dessverre ikke gjøre husarbeid og ikke ha sex :( men jeg får i alle fall dagen med meg og får være sammen med familien min. Har hatt ukentlige ul av cervix siden utskrivelse og alle har sett bra ut :) - den siste var i dag. Har hatt noen milde tak i magen i helga, men de har heldigvis ikke hatt noen effekt. :)

Jeg både forventer at fødsel kan starte når som helst og ser for meg å kunne gå helt til termin. Foreløpig er hver dag i magen fordelaktig for datteren min, og det gleder jeg meg over. <3 Men det har vært et laaangt og tungt svangerskap. Har vært plaget med kynnere siden uke 6. Ble fullt sykemeldt og måtte være forsiktig med alt allerede i uke 17 pga regelmessige kynnere, og har hatt episoder med rier siden uke 25. Livet har vært på vent i mange måneder allerede, og man får ingen garantier for at det vil gå bra med barnet uansett hva man gjør. Jeg vet i alle fall at jeg har gjort alt jeg kan, og særlig pga alle de ekstra-utfordringene som har vært i dette svangerskapet, så gleder jeg meg enormt til den dagen jeg kan holde datteren min i armene mine. Jeg vet at alt vil være verd det da. :)

Skrevet

Skal på kontroll i morgen, det blir spennende. Har ikke hatt spesielt mye kynnere eller mensverk siste uken, men de to siste dagene har jeg hatt mageknip, og vært løs i magen. Håper ikke det har noen sammenheng med fødselen, men at det bare er andre ting. Håper å tror at tia går fort for oss fremover, 1 juledag er vi 34 uker og 1 nyttårs dag er vi 35, altså en tid med bare kos fremover( forhåpentligvis får vi noe annet å tenke på). Jeg bare ber om at alt ser fint ut kontroll i morgen slik at jeg kommer meg hjem til familien. Blir kjipt å måtte feire jul på hotelle, men må man så må man. Alt for snuppa i magen <3

Skrevet

Høres ut som om vi har termin samtidig madame mim - jeg er også 34+0 1. juledag. :) Var på kontroll i dag og alt ser fint ut utenom at blodtrykket har begynt å stige litt. Er ikke faretruende høyt enda, er litt obs på dette da jeg hadde svangerskapsforgiftning sist og utviklinga gikk FORT når det først begynte å gå den gale veien. Men foreløpig ser som sagt alt bra ut. Krysser fingrer for deg i morgen, at alt ser bra ut og at du får feire jul hjemme. Uansett så har dere mange andre juler foran dere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...