Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Var ute å spise med ei veninne her en dag. Men hun ville ikke kjøpe brus fordi det var såå dyrt?! Tok heller et glass med vann. Skjønner hvis hun hadde likt vann bedre til maten,men når man først er ute å koser seg så må da man kunne unne seg et glass brus man har lyst på?? Velger dere vann framfor annen drikke pga kostnadene når dere er ute å spiser?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 ja, noen ganger gjør jeg det. Ser ikke problemet?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Jeg velger ofte vann når jeg er ute, oftest faktisk. Men det er fordi jeg foretrekker vann til maten. Jeg koser meg mer med vann, enn med brus. Er ikke spesielt glad i brus. Når det er snakk om dårlig økonomi er det jo bare smart priooritering. Dersom alternativet var at hun ikke har råd til å gå ut å spise. På denne måten kunne hun gå ut og det kostet ikke allverden. Det er da ikke noe å legge seg borti eller å lage sak om.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Jeg personlig synes det er godt med vann til maten. Man trenger vel ikke drikke brus selvom du liker det? For meg som jeg tolker det så høres hun ikke gnien ut. Kanskje litt dårlig råd i julemåned?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Om man ikke har råd til en brus når man skal spise ute- så har man egentlig ikke råd til å spise ute i det hele tatt. Jeg ville iallefall ikke kost meg om jeg måtte velge bort noe jeg egentlig hadde lyst på. Men igjen....for noen er det faktisk ikke så viktig å få det man ønsker seg. Synst allikevel kommentaren hennes var litt "hjelpe meg tenk å bruke hele 22kr på ei brus". Hadde hun valgt bort hummer eller en flaske vin så kunne jeg forstått det bedre. Jeg har hatt dårlig råd jeg også, men når jeg først valgte å spise ute så hadde jeg også råd til drikke til maten. Er jo nesten slik at man selv kan få dårlig samvittighet fordi man selv velger en cola, mens veninnen ikke har råd. Men mulig hun har råd, men bare er gjerrig.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Hun sa selv at hun liker bedre brus når hun først er ute å koser seg. Men ja, skjønner at hun ville stramme inn en 50lapp nå i juletider Tilba meg t.o.m å kjøpe brus til henne, men det syns hun var alt for meget HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Selv velger jeg heller vann framfor brus når jeg spiser både ute og hjemme. Synes smaken av maten blir forstyrret av brussmaken. Kan jeg ikke drikke vin til maten, velger jeg som regel vann.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Jeg snakker om de som velger bort drikke pga KOSTNADER, ikke smak og behag HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Spiller det noe rolle for deg hva venninna di drikker til maten? Smaker brusen din vondere av at hun drikker vann? Nei gjør ikke det vettu. Samma for deg hva folk sparer inn på vel? herrefred.... smørkrise, hungersnød og naturkatastrofer.... gnien fordi hun velger bort brus!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 jeg er student og både jeg og venninnene mine velger ofte bort brus selv om vi hadde foretrukket det, nettopp fordi brus ofte er veldig dyrt når man er ute! Kaldt vann med isbiter er ingen dårlig erstatning for brus, dessuten.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Ja, noen ganger tar jeg meg råd til å spise ute i sosialt lag med venner, men ikke til et glass brus som tross alt koster en 50 lapp for et glass stort sett fylt opp med isbiter. Det gjør meg jo ingenting å drikke et godt glass med isvann istedet, og det gjelder sikkert venninna di også. Sært at du skriver en tråd her inne om hvor gnien du mener hun er basert på det.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Synes du høres ut som en meget spesiell venninne som tydeligvis tenker så mye på dette og lager innlegg om det.. ...hadde hun vært gnien hadde hun vært hjemme og spist fiskepinner!! Hun er kanskje økonomisk bevisst i disse juletider, noe som er kjempe smart, men hadde likevel lyst å kose seg med mat ute med en god (?) venninne. Er det da noen sak om hun velger vann fremfor brus og faktisk sparer noen kroner?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Jeg ville aldri kjøpt brus til maten om jeg først skulle ut å spise. Om jeg hadde kjørt ville det blitt alkoholfritt øl/farris/vann, om ikke hadde jeg drukket vin. Var ute og spiste igår kveld med en venninne, vi startet med en cosmopolitan, deretter forett og hovedrett hvor vi hadde 1 flaske cava på deling og så en irish coffee til dessert. Ikke ofte jeg har mulighet til å gå ut å spise med små barn hjemme. Det var fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå