Gå til innhold

Hvor lett smitter spysyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ligger 5-åringen med spysyke. Er såååå redd for å bli smittet da jeg skal ut på en lengre reise i morgen (uten barn da). Er redd for å spy på flyet eller være syk under selve ferien.

Må jeg bare regne med at jeg også kommer til å få oppkast og diarè?

Er jo nøye med renhold ga, men er det nok?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har datter og mann hatt det denne uka, men ikke jeg...nå er det tre dager siden mannen kasta opp.

Har sprita meg og vaska henda masse denne uka.

Lykke til!

Skrevet

Vask deg masse, og vask doen etter at den sjuke har vært der. Med klorin! Prøv å unngå at den syke hoster deg i ansiktet f.eks siden det er dråpesmitte.

Det er aldri noen måte å helgardere sg mot sykdom på dessverre. Håper du slipper unna :)

Skrevet

Kommer nok an på ditt eget immunforsvar det. Jeg får den alltid, uansett.

Pass på å sprite hendene ofte på både deg og gutten. Ikke være for mye oppi hverandre. Husk å sprite håndtak, telefon, fjernkontroll osv regelmessig. Du kan også kjøpe munnbind!

Skrevet

Norovirus er ekstremt smittsomt. Skal så lite som 10-100 viruspartikler til for å bli syk.

For å beskytte deg mest mulig, bør du bruke munnbind, vaske hendene (sprit tar ikke noroviruset), ta av ringene, klippe neglene og vaske alt GODT.

Jeg hadde ikke satset på å fly, da det kan ta fra 12-48 timer fra du blir smittet til det bryter ut, og man er smittsom akkurat før det bryter ut.

Så av hensyn til andre ville jeg ikke flydd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...