Gå til innhold

A propos taushetsplikt - Er dette et brudd synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi en en jentegjeng som treffes en gang i måneden. 2 av dem jobber i PU en, og hun ene begynte å snakke om hvor ekkelt det var å spise sammen med den ene brukeren, da han griste slik. Hun nevnte ingen navn, men på vår lille plass så var det lett å gjenkjenne mannen...

Den andre dama var enig og så snakka de endel om hvor ekkelt og uappetittelig det var med fyren. Han spiste slik og slik, og oppførte seg sånn og sånn rundt bordet.

Det ble veldig stille etterpå, for det ble liksom litt ubehagelig......

Jeg mener dette var et brudd på taushetsplikten, ville aldri sittet og snakket slik om en av mine brukere! Ville aldri falt meg inn å snakket om noen av brukerne mine i det hele tatt fakisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er brudd på taushetsplikten så lenge folk skjønner hvem det er snakk om. Navn trenger ikke alltid nevnes for at identiteten til noen skal avsløres, og så fort det skjer er anonymiteten borte og taushetsplikten brutt.

Skrevet

Ja det er brudd på taushetsplikten når folk skjønner hvem det er snakk om. Trist at folk ikke kan holde munn om hva de synes og ser på jobb! Stakkars mannen/damen som blir baksnakket slik.

Skrevet

Ja, ikke sant? Og så tenker jeg på et familiemedlem som er avhengig av hjelp, hvorav hun ene sladrehøna har vært som pleier.......

Hun har jo selvfølgelig ikke sagt noe til meg, men slik hun snakket om han andre, så skjønner jeg jo fort at hun kan snakke sånn til andre om familiemelemmet mitt også:-(

HI

Skrevet

Het klart et brudd på taushetsplikten. En annen ting er jo de holdningene de har. Jeg jobber selv med "PU", og da er man klar over hvordan det kan være. De bør finne seg en annen jobb hvis de ikke kan se forbi "grisingen", deres jobb er å tilrettelegge best mulig for klienten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...