Gå til innhold

Kan et forhold overleve utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært utro. På værste vis. Hatt et forhold på si. Kan et forhold overleve noe slikt. Vi har hatt problemer med forholdet i flere år og har diskutert ofte om dette er "liv laga". Nå har vi fått dette på toppen.

Dere som har opplevd/ vært utro. Er det overhodet mulig?

For oss er dette nettopp kommet fram så det er mange følelser i sving.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett forhold kan overleve hva som helst. Men slik du beskriver dette: er det noen vits å redde dette forholdet?

Skrevet

Tja...min far var utro mot min mor flere ganger oppgjennom oppveksten min, og hadde også et forhold til en annen dame i noen år, før mamma fann ut av det. De gikk ikke fra hverandre, og er fremdeles gift i dag og kommer nok til å være det resten av livet. Men burde de ha gått i fra hverandre? Fra mitt ståsted så absolutt. Siden tillitten forsvant, har det vært mye krangling, sjalusi osv som jeg har måttet forholde meg til. Jeg ønsket hele tiden at mamma skulle ta meg med slik at vi kunne flytte til et annet sted, men jeg har forstått at hun er et svakt menneske som kun er opptatt av fasaden og hva andre folk rundt henne mener og synes.

Så jeg tror nok ikke at forhold kan bli som før etter utroskap.

Skrevet

I min mening? Nei. I hvert fall ikke når det har vært et bevisst forhold på si. Hadde aldri kunnet stole på den andre igjen.

Tviler på om jeg hadde kunnet tilgi et tilfeldig sidesprang i fylla på byen heller, men det er i det minste noe spontant og tankeløst. Et langvarig forhold på si er bare ondskapsfullt og respektløst mot partneren hjemme. Har ingenting til overs for sånne handlinger!

Hvis dere allerede har et ustødig forhold og har vurdert å bryte av så er vel neppe dette noen katalysator for å ordne ting...

Skrevet

i utgangspunktet ikke, tenker jeg. men alt er jo mulig

Skrevet

Hvis dere allerede har slitt lenge, tror jeg egentlig dere er klare for å gå hvert til sitt. Når det er sagt har jeg også hatt ett forhold på si for 10 år siden. Mannen tilgav meg, og jeg er overbevist om at jeg ikke kommer til å gjøre noe slikt igjen. Vi har ett godt ekteskap i dag, og jeg har blitt voksen siden den gangen. Mannen sier at dette ikke er noe han tenker over lenger, selvom det såret han forferdelig den gangen jeg fortalte det og i lang tid etterpå.

Finn ut hva du vil, fortell han det og la han bestemme hva han ønsker.

Lykke til.

Skrevet

Nei. Det beste du kan gjøre for mannen din,er å la ham gå og finne ei ordentlig dame som er glad i ham og ikke oppfører seg som gratishore, unnskyld uttrykket. Har nulltoleranse for utroskap, særlig når det gjelder forhold på si. Fysj!

Skrevet

Jeg var utro mot min kjæreste i fylla og jeg var klar for å gjøre det slutt med han pga problemer, men han har tilgitt meg og vi er fortsatt sammen og venter vårt 2. barn. Vi prøver å snakke om det, men om han er ærlig mot meg ifh til hvordan han føler, det vet jeg ikke. Etter at dette skjedde fikk vi snakket ordentlig ut om problemene våre og vi ble mer oppmerksomme og kjærlige mot hverandre. Jeg kan aldri tilgi meg selv for at jeg var så utrolig dum og for at jeg såret han så mye, men det har overlevd og jeg er hvertfall bestemt på å leve sammen med denne fantastiske mannen for resten av mitt liv og jeg håper han vil det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...