Gå til innhold

Under en uke til svigermor kommer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gjett hva, jeg gleder meg. Synes det er mye negativt om svigermor her inne. Er det virkelig bare jeg som gleder meg til å ha svigermor på besøk hele jula?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempe glad i min svigermor :) Føler meg kjempe heldig som har så fantastiske svigerforeldre :)

Skrevet

Her så reiser vi faktisk til svigermor i jula, med glede. :) Har en normal oppegående svigermor (og familie)..

Er mye negativitet rundt det å ha en svigermor her inne ja, man er jo nesten heldig om man har en normal svigermor..

Skrevet

Jeg har vært kjempeheldige med mine svigerforeldre:) De er faktisk helt utrolige på alle måter! De er hjelpsomme, snille, positive og tvers igjennom varme mennesker. Kunne ikke bedt om bedre svigerfamilie gitt;) Hvis jeg og mannen noen gang skiller oss, så ville jeg ha sørget over å "miste" den delen av familien;)

Skrevet

For inntil litt over 1 år siden, syntes jeg også at mine svigerforeldre var ganske så flotte. Helt til hun dolka meg så hardt i ryggen, at jeg blir uvel bare ved tanken på at hun skal komme dit, eller at jeg skal dit. For meg er hun falsk. Hun har heller ingen respekt for at ikke alle har samme interesser som henne...

Skrevet

Så flott, HI :) Håper dere kommer til å få det helt strålende :)

Selv ønsker jeg å ha et godt forhold til min svigermor, og hun syns nok at vi har det... Men jeg kan ikke være meg selv rundt henne, jeg kan ikke snakke til barna mine rundt henne, jeg kan ikke snakke med mannen min rundt henne....og hun respekterer overhodet ikke det vi sier og ønsker.

Mange har fokuset på at "her inne høres det ut som"....faktisk er det jo sånn at noen svigermødre er så ille som det blir fremstilt :)

Skrevet

Jeg tenker alltid mitt når jeg leser disse "jeg hater svigermor- innleggene". Hadde vært moro å høre deres versjoner av forholdet. Er sikker på at det er mange "svigerdøtre-fra-helvete" her inne også. Men de ser jo aldri det selv...

Skrevet

Svigerfar er OK da, han har ingenting med dette å gjøre.

Skrevet

Tror selvfølgelig at enkelte svigermødre er et helvette, men tror også at det kan påvirke med alle den negative omtalen av svigermødre. Og ikke minst har jeg et inntrykk av at noen tåler veldig lite av svigermor, ikke bare her inne, men også generelt.

Selvfølgelig er ikke jeg og svigermor enig i ett og alt, og vi har begge dårlige sider. Men heldigvis klarer vi begge å respektere den andres meninger. Når julen er over og hun vender nesen hjemover er jeg sikkert glad hun gjør det. Men av den grunn at det er slitsomt å besøk over mange dager, hadde vært det samme uansett hvem som hadde vært på besøk. Men ikke missforstå, jeg gleder meg virkelig til besøk. Hi

Skrevet

Tror ikke det er flere kvinner som misliker svigermora si enn det er menn som gjør det. Men her inne skal liksom ALLE elske svigermor, og gjør man ikke det så er det fordi man er en megge selv.

Man velger ikke svigerforeldre selv, og det er nå engang sånn at mange mennesker ikke passer så godt sammen. Når man da blir "påtvunget" et forhold til dem, så er det ikke alltid det går like greit. Dette gjelder ikke bare forhold med svigerforeldre, men alle mennesker man må forholde seg til i løpet av livet sitt.

Er ikke alle som liker tanter, venninners venninner, sjefen, svogere, naboene eller bikkja til kusina heller. Men svigermor skal være hellig så klart.

Mange guttemammaer med mormorsmisunnelse her. Slapp av. Man blir gjerne behandlet slik man selv behandler andre, så bare gå inn for å være grei mot deres kommende svigerdøtre. Ikke minst kan dere jo oppdra sønnene deres til SELV å ta ansvar for sin del av familien, og ikke legge alt på konene sine.

Skrevet

Jeg hadde mislikt moren min like mye hvis hun var som svigermor, men jeg kan si fra til min mor...

Eks: Svigermor eller mamma starter å rydde på kjøkkenet, og setter ting feil (jada, tanken er god) enda jeg har sagt fra så mange ganger at hun ikke trenger.

Svar fra svigermor: Jammen, jeg kan gjøre det jeg. Det gjør ikke noe. Og barna dine er så fine og flotte og herreguuuuud så nydelig det fatet her var, skal det stå i skapet der eller her, ooooooooog så du hva xxx gjorde nå eller? Gurimalla....

Svar fra mamma: Åja, sorry.

Svigermor tar mine barn ut av MIN time-out, fordi hun synes synd på de. Mamma holder kjeft når jeg snakker til ungene.

Svigermor vasker mine truser, mamma VET hvor personlig det er og ville ikke gjort det.

Hadde mamma vært som svigermor hadde jeg ikke likt det, men forskjellen er at jeg kan snakke til mamma...det kan jeg ikke til svigermor

Skrevet

Oooooh 11:21, den kjente jeg meg igjen i!

Godt det ikke bare er meg!

Svigermor "tar seg den friheten" (som hun kaller det) å omorganisere klesskapene våre...og syntes det er hennes rett å gi sitt barnebarn sjokolade og pastiller på senga hver morgen! (selvom jeg ikke liker det!)

Min mor veit hva hun bør og ikke bør rundt meg;)

Skrevet

Jeg er nok en svigerdatter fra helvete, fordi jeg pakket ikke bomull under svigermor og tidde. I stedet sa jeg fra, når jeg følte meg urettferdig behandlet, og det hele bunner i at jeg ikke har støv på hjernen. Det er ikke møkket her, men det er ikke 100% blåst til enhver tid. Det makter jeg ikke på, og det tåler da ikke svigermor.

Hennes stakkars barn skal ikke måtte gjøre noe ekstra, og det har faktisk til og med hennes datter kritisert henne for, det er vi svigerbarna som skal stå på pinne for hennes gull til enhver tid, såår jeg har skrytt av mannen min til henne, og sagt hvor flink han er til å hjelpe til hjemme, så svarer hun ikke i det hele tatt. Hun har blitt helt "rar", og jeg har jo nå skjønt at det har sammenheng med at lille gullet hennes skal ikke måtte gjøre i hjemmet.

Alt skal stå på meg, med 3 barn, studier og jobb som tilsvarer godt over 130% så klarer jeg ikke å ha det 100% strøkent til envher tid. Selv om det ikke skal mye til for at det blir blåst, så ligger det ofte frem noe småtteri...

Skrevet

Jeg synes svigermor er langt flinkere og mer fornuftig med barna mine enn hva mora mi er. Virker som om unga liker farmor best også.

Men om mamma var som svigermor og omvent, så hadde jeg selvsagt ment mamma var den beste bestemoren, og håpet svigermor kunne skjerpe seg.

Men det virker som om min versjon er den eneste korrekte her inne. Det er skandale å mislike svigermor, mens det nesten blir sett på som litt tøft og kult å mislike mora si.

Skrevet

Nettopp! OG hvor mange ganger har du sagt fra? og hjelper det? Nei, antagelig ikke. Er det respektløst? Ja. Skal man slikke ræv på folk som ikke respekterer deg? Neeeei.

Skrevet

Ingen jeg kjenner eller er i slekt med har svigermødre "fra helvete"....VI er vel gjennomsnittlig, oppegående folk alle sammen, som finner oss menn/kvinner som er like "Normale" som oss selv,- fra helt normale familier..

Jeg blir litt matt over at en kvinne som har født og oppdratt mannen/kvinnen i ens liv kan bli sett på som så forferdelig,- og likevel klart og "lage" en så fantsatisk partner til vedkommende som mener han/hun har svigers from hell...

Man blir jo merket av familien man er vokst opp i, og selv om det jo skjer at det vokser roser i en løvetannåker, så vil jeg tro at alle menn som har disse mødrene som er så "forferdelige svigermødre";- i bunn og grunn er som de ble oppdratt,- og at svigermor dermed ikke kan være så forferdelig? I såfall må jo noe "forferdelig" med mannen dukke opp også....

Skrevet

Mannen min er en rose i en løvetannåker. Moren hans var alkoholiker og pillemisbruker. Ikke av de "fine" man kan høre om, men en nedkjørt, sliten dame som bodde sine siste år i en kommunal bolig før hun døde omgitt av spritflasker og fulle askebegre.

I min manns oppvekst var det politi på døren, julaftener tilbragt under senga, besøk av diverse onkler slik at moren skulle tjene penger til dop, og harde vintre kun med joggesko på bena.

Selv er han et fantastisk menneske, stor og tøff, og romantisk og sårbar. En perfekt ektemann og far, som jeg elsker, selv etter over tjue år sammen.

Skrevet

trodde jeg hadde en kjempesuper svigermor jeg også, helt frem til hun ba meg å hjelpe henne med noe på mailen hennes, og hun hadde glemt å lukke ned den mailen der hun hadde skrevet noe så negativt om besøket våres at jeg ble rett og slett KVALM og har sååå lite lyst å noen gang se henne igjen! MAKAN til falsk møkkakjerring.

Skrevet

Jeg er veldig glad i min svigermor! Hun er verdens herligste :) Jeg er så heldig som har henne både som svigermor og min nærmeste nabo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...